Jurist til Ledelsessekretariatet, Frederikshavn Kommune

Jurist til Ledelsessekretariatet, Frederikshavn Kommune
Ledelsessekretariatet søger en dygtig og selvstændig jurist med tiltrædelse snarest muligt og seneste den 1. marts 2017.
 
Dine arbejdsopgaver:
Du skal hovedsagelig beskæftige dig med juridisk rådgivning og sagsbehandling inden for:

  • Kommunal-, persondata og generel forvaltningsret
  • Generel kontraktretslig rådgivning
  • Behandling af komplicerede sager om aktindsigt
  • Intern undervisning i forvaltnings- og offentlighedsloven   
  • Tovholder på et fagligt juridisk netværk af kommunens øvrige jurister

Derudover skal du indgå i arbejdet med kvalitetssikring af dagsordner til byråd, økonomiudvalg og de stående udvalg, yde juridisk rådgivning til direktionen og fagcentre, samt deltage i tværgående projekter.

Dine kvalifikationer:
Vi forventer, at du:

  • har en relevant juridisk baggrund og har solid erfaring inden for kommunal- og forvaltningsret
  • har forståelse for og lyst til at arbejde i en politisk styret organisation
  • kan arbejde struktureret og selvstændigt.
  • er i stand til hurtigt at sætte dig ind i en sag og yde kvalificeret og sikker rådgivning
  • er robust og i stand til at videreformidle et svært budskab

            
Lidt om os:
Vi kan tilbyde ansættelse i et travlt, men også kollegialt godt sekretariat hvor dagligdagen er præget af en positiv, ligefrem og kvik omgangstone.
Vi er 13 ansatte i Ledelsessekretariatet, med en række forskellige arbejdsopgaver bl.a. sekretariat for borgmester, direktion, direktører, byråd og politiske udvalg, hjemmeside, generel kommunikation i kommunen, afholdelse af valg, internationalt samarbejde og meget mere.
 
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Der er mulighed for løbende opkvalificering. Der er hjemmearbejdsplads og vi har flextid. Sekretariatet er fysisk placeret på Rådhuset i Frederikshavn i storrumskontor.
 
Hvor kan du få flere oplysninger:
Du kan få flere oplysninger om stillingen hos afdelingsleder Marianne Lessél, tlf.: 98 45 61 00 mall@frederikshavn.dk og jurist Peter Høeg Juhl Carton, tlf. 21 22 67 72. Oplysninger om Frederikshavn kommune kan findes på www.frederikshavn.dk
 
Ansøgningsfrist: Mandag den 23. januar 2017 kl. 12.00.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 26. januar 2017.

Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/

(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob.aspx?ofirid=f4f97817)

Virksomhed: 
Ledelsessekretariat
Kontakt navn: 
Qvist Lessél Marianne
Kontakt telefon: 
98456100
Ansøgnings frist: 
22-01-2017