Styrelsen for Patientsikkerhed søger assistenter til afdelingen i Aarhus

Interesserer du dig for klagesager? Trives du med en travl hverdag med afvekslende opgaver? Så er du måske vores nye kollega i Styrelsen for Patientsikkerhed, i vores afdeling for behandlingsklager i Aarhus, på Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. 
 
Om os 
Styrelsen for Patientsikkerhed arbejder for, at det er trygt at være patient i det danske sundhedsvæsen. 
 
Vi behandler klager fra patienter og ankesager om erstatninger. Vi fører tilsyn med den sundhedsfaglige virksomhed i sundhedsvæsenet, udsteder autorisationer til sundhedspersoner og administrerer rapporteringssystemet om utilsigtede hændelser. På det grundlag bidrager vi til, at sundhedsvæsenet lærer af fejl og forebygger gentagelser. 
 
Vi er mere end 400 medarbejdere og har tilknyttet over 700 sagkyndige konsulenter, der dækker de sundhedsfaglige specialer inden for hele sundhedsområdet. 
 
Vi er i gang med at etablere en stor afdeling i Aarhus. Det sker som led i regeringens plan om at flytte statslige arbejdspladser ud i landet. Afdelingen skal, ligesom afdelingen i København, sagsbehandle og selvstændigt afgøre klager samt forelægge sager til afgørelse for Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn. Den nye afdeling i Aarhus forventes at vokse gradvis til omkring 100 medarbejdere frem mod 2018. 
 
Dine arbejdsopgaver 
Du bliver en del af en sekretærgruppe, som varetager opgaver i forbindelse med sagsbehandling af klager fra patienter eller pårørende. Gruppen tæller i dag 4 assistenter, men vi søger nu yderligere 3 kolleger. 
 
Arbejdsopgaverne vil primært være inden for: 
• Journalisering af post samt behandling af henvendelser fra borgere 
• Udsendelse af partshøringer 
• Afslutning og udsendelse af afgørelser i klagesager 
• Behandling af aktindsigter 
• Diverse andre opgaver relateret til klagesagsbehandlingen 
 
Sekretærerne har et tæt samarbejde med klagecentrets jurister/sagsbehandlere. 
 
Dine kvalifikationer 
Vi søger dygtige og ansvarsbeviste assistenter til sekretæropgaverne. Vi forventer, at du har en kontoruddannelse. Derudover er du en selvstændig person, der kan lide at have travlt. Du skal være struktureret, ansvarsfuld og engageret i dit arbejde. Det er vigtigt, at du er detaljeorienteret, og vi ser gerne, at du har erfaring med journalisering af elektronisk post og kender til ESDH-systemer (vi benytter Acadre) og konkret sagsbehandling. 
 
Vi tilbyder 
En spændende arbejdsdag, med varierende arbejdsopgaver, herunder traditionelle administrative opgaver. Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer.
 
Vi er en arbejdsplads, der sætter pris på en uformel omgangstone og et godt arbejdsmiljø. 
 
Løn og ansættelsesvilkår 
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige Område (OAO-S fællesoverenskomsten) med tilhørende organisationsaftale med HK/STAT. 
 
Din ugentlige arbejdstid er på 37 timer med flekstidsordning. Stillingen ønskes besat pr. 1. marts 2017, eller snarest muligt herefter. 
 
Vil du vide mere? 
Du kan få mere at vide om jobbet ved at kontakte kontorchef Anne Sofie Hedemann på tlf. 2069 9201 eller assistent Lene Truelsen på tlf. 7222 9176. 
 
Er du interesseret? 
Så send os din ansøgning med CV, relevante eksamensbeviser m.v. elektronisk via linket nederst i stillingsannoncen på Styrelsen for Patientsikkerheds hjemmeside: www.stps.dk senest d. 25. januar 2017. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler d. 27. januar 2017. 
 
Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold. 

Virksomhed: 
Patientklagecentret
Kontakt navn: 
Hedemann Anne Sofie
Kontakt telefon: 
20699201
Ansøgnings frist: 
25-01-2017