WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 07/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Direktionssekretariatet i Økonomistyrelsen søger en proaktiv HK-direktionssekretær med gode samarbejdsevner
Økonomistyrelsen - København
Antal ledige jobs
2
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 07/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Direktionssekretariatet i Økonomistyrelsen søger en proaktiv HK-direktionssekretær med gode samarbejdsevner
Økonomistyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 17/12/2025
favourite-job-icon
Danholmen ApS søger en personlig assistent (PA) til direktøren
Danholmen ApS - København

Direktionssekretariatet i Økonomistyrelsen søger en proaktiv HK-direktionssekretær med gode samarbejdsevner

Er du en mester i kalenderstyring og besidder du det store, forkromede overblik? Motiveres du af at levere god service og sikre, at direktionens hverdag kører som smurt? Så er du måske vores nye kollega i Direktionssekretariatet i Økonomistyrelsen.

Om stillingen Som en del af Økonomistyrelsens direktionssekretariat får du et unikt indblik i styrelsens beslutningsgange og et indgående kendskab til hele organisationens arbejde. Du kommer helt ind i maskinrummet hos direktionen og skal bidrage til, at vi som styrelse leverer resultater rettidigt og af høj kvalitet, og at direktionens hverdag hænger sammen.

Som direktionssekretær vil din vigtigste opgave være at servicere direktionen, som består af én direktør og tre vicedirektører. Dette gør du ved at få deres hverdag til at hænge sammen gennem proaktiv og årvågen kalenderstyring. Opgaven deler du med den anden direktionssekretær i sekretariatet, så I i fællesskab kan sikre, at direktionens tid udnyttes bedst muligt.

Du vil blive en del af et sekretariat, bestående af i alt fire medarbejdere – inklusiv dig – og en sekretariatschef. Vi samarbejder tæt i sekretariatet og er bevidste om vores rolle som knudepunkt mellem direktionen, organisationen og eksterne interessenter.

Ud over kalenderstyring, vil du også skulle stå for at sikre, at direktionen får rettidigt mødemateriale til diverse møder, overvåge og besvare Økonomistyrelsens hovedpostkasse samt diverse forskellige administrative opgaver. Dertil vil du løbende kunne få mulighed for at påtage dig andre opgaver, afhængigt af dine interesser og kvalifikationer. På den måde får du mulighed for at udvikle dig i rollen og bidrage endnu mere til sekretariatets samlede arbejde.

Om dig Du er ansvarsfuld og struktureret – og trives i en hverdag med en bred berøringsflade, både internt i Økonomistyrelsen og til eksterne samarbejdspartnere.

Derudover forventer vi, at du:

  • har gode samarbejdsevner og udviser en høj grad af dømmekraft
  • besidder et skarpt overblik og en naturlig, proaktiv tilgang til dine opgaver
  • kan balancere flere opgaver på én gang med respekt for ofte korte deadlines
  • kan lide at hjælpe kollegaer og trives med at være i kontakt med mange mennesker
  • kan håndtere den fortrolighed, som rollen i direktionssekretariatet forudsætter
  • har erfaring fra en lignende rolle
Vi lægger desuden vægt på, at du er glad, positiv og servicemindet samt har lyst til at bidrage til og styrke det gode kollegaskab i direktionssekretariatet, hvor vi i fællesskab spiller hinanden gode.

Om os Direktionssekretariatet består af en sekretariatschef og fire medarbejdere. I direktionssekretariat vil du få en dagligdag tæt på direktionen og dermed være en del af maskinrummet, hvor de vigtige beslutninger tages, og de strategiske linjer for Økonomistyrelsens fremtid tegnes.

Du bliver en del af et sekretariat, hvor tempoet ofte er højt, og kvaliteten af vores leverancer skal være i orden. Vi samarbejder i høj grad på tværs i sekretariatet om alt fra årsrapporter til planlægning af tværgående styrelsesarrangementer til koordinering af direktionens møder. Vi er uformelle, og vi prioriterer at have en god og sjov hverdag, hvor vi husker at fejre vores succeser.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om at fremsende en privat straffeattest, som du rekvirerer via www.politi.dk, eller ved fysisk fremmøde på din lokale politistation. Vi fortæller mere om dette undervejs i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef i direktionssekretariatet Nanna Juul Rasmussen på tlf. 23 10 62 37 eller mail nanras@oes.dk.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 7. januar 2026.

Vi forventer at holde samtaler i uge 3 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen senest den 1. marts 2026.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Firma Økonomistyrelsen Følg
Kontaktperson Nanna Juul Rasmussen
Arbejdsadresse Landgreven
Postnr.: 1301
Kommune København
Telefonnr. 23 10 62 37
Ansøgningsfrist 07/01/2026
Valgt stilling