Kunne du tænke dig at arbejde med sagsbehandling og forvaltning af samfundskritisk it-infrastruktur? Så er du måske vores nye kollega i Kontor for NemKonto. Hvert år gennemføres mere end 130 millioner offentlige og private udbetalinger ved hjælp af NemKonto-systemet. Over de kommende år skal vi udvikle et nyt, moderniseret NemKonto-system, der skal kunne håndtere et øget ansvar og sikkerhed for systemet og dets brugere. Vi er et ungt kontor placeret i hjertet af København, der går op i at have en uformel og humoristisk omgangstone.
Kontor for NemKonto Du bliver en del af Kontor for NemKonto, hvor vi er cirka 27 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erhvervsmæssig erfaring. I kontoret beskæftiger vi os med mange forskellige opgaver, lige fra den løbende drift, administration og forvaltning af det eksisterende NemKonto-system til det juridiske arbejde forbundet med lovene, der regulerer offentlige betalinger.
NemKonto er en stor offentlig it-løsning, der er helt central for det danske betalingslandskab. NemKonto-systemet sikrer dagligt, at offentlige myndigheder og private virksomheder nemt, sikkert og effektivt kan udbetale for eksempel pension og lønninger.
Dine arbejdsopgaver Vi søger en generalist, som har lyst til at bidrage til håndteringen af en vigtig forvaltningsopgave med kommunikation og udbetaling til borgere og virksomheder. Du vil indgå i forvaltningsteamet, der dagligt håndterer den løbende drift og administration af NemKonto-systemet.
Vi tilbyder spændende opgaver såsom:
- Sagsbehandling og udbetalinger til borgere og virksomheder.
- Kommunikations- og vejledningsopgaver.
- Bidrage til løsninger på forvaltningsmæssige opgaver, såsom juridiske afklaringer i komplekse sager.
- Koordinering med andre offentlige myndigheder, private virksomheder, finanssektoren og leverandører af NemKonto.
Den præcise opgaveportefølje og ansvarsområde vil afhænge af dine kvalifikationer og din erfaring.
Vi går en travl og spændende tid i møde, men vi har altid tid til at hjælpe hinanden i hverdagen. Vi går op i at have en uformel og humoristisk omgangstone. Din kommende kollega, Signe Munk Riemenschneider, beskriver det således:
”Mit kontor er kendetegnet ved et højt fagligt niveau, men i lige så høj grad af et velfungerende socialt miljø. Kontoret består af en god blanding af nye og erfarne kollegaer, og vi har et stærkt socialt fællesskab, hvilket gør det let at drage fordel af hinandens interesser og kompetencer. Samarbejdet på tværs af fagligheder og erfaringer er en naturlig del af vores måde at arbejde på, og det bidrager til et sjovt og inspirerende arbejdsmiljø.”
Om dig Lyder det som noget for dig? Vi leder efter dig, der har en relevant akademisk uddannelse. Du har interesse for sagsbehandling og forvaltning af samfundskritisk it-infrastruktur, som påvirker næsten alle danskeres hverdag.
Du vil passe godt til stillingen, hvis du kan genkende dig selv i et eller flere af nedenstående punkter:
- Trives med at samarbejde på tværs af fagligheder og indgå i konstruktiv dialog med såvel kollegaer som borgere.
- Er både drifts- og udviklingsorienteret.
- God til at holde overblik og struktur i dine opgaver.
- Bidrager til at finde nye, gode løsninger – selv når tingene nogle gange går stærkt.
- Kan kommunikere effektivt på både dansk og engelsk.
Digitaliseringsstyrelsen som arbejdsplads Du kender os måske for MitID, Digital Post og borger.dk. I Digitaliseringsstyrelsen står vi i spidsen for en ambitiøs digital udvikling af Danmark, der skaber værdi for borgere, virksomheder og offentlige organisationer og bidrager med løsninger på samfundets store udfordringer. Vi er en styrelse med cirka 550 medarbejdere under Digitaliseringsministeriet.
Vi tager et fælles ansvar for at være en god arbejdsplads, hvor det er sjovt at gå på arbejde, og hvor der er plads til at udvikle sig. Vi bruger hinandens forskellige kompetencer, og tror på, at vi kommer bedre og hurtigere i mål, når vi samarbejder, videndeler og koordinerer. Vi tilbyder spændende faglige netværk og mange sociale arrangementer på tværs af huset.
Til daglig mødes vi på vores kontor i København tæt ved Kongens Nytorv, men du kan løbende aftale hjemmearbejde med din chef.
Du kan høre mere om, hvordan det er at arbejde hos os på
digst.dk. Ansættelsesvilkår Der er tale om en tidsbegrænset fuldtidsstilling på gennemsnitligt 37 timer om ugen i 12 måneder. Vi regner med at byde vores nye kollega velkommen den 1. marts 2026.
Digitaliseringsstyrelsen er placeret på Landgreven 4, 1301 København.
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig med mulighed for at forhandle tillæg på baggrund af dine kvalifikationer.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan fremvise en privat straffeattest. Kandidater, der inviteres til 2. samtaler, vil blive bedt om at fremvise en privat straffeattest.
Ansættelsesområdet er Digitaliseringsstyrelsen under Digitaliseringsministeriet.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Souschef Kirsten Eccles Munk på telefon: 24 21 09 81 eller e-mail:
kiecmu@digst.dk.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 5. januar 2026 kl. 12.00.
Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 3 og 2. samtaler i uge 4.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.