Træd ind i en mindre styrelse, hvor du får en bred og varieret opgaveportefølje med stor indflydelse på både økonomi- og risikostyring. Arbejdet spænder fra controlling og proceskortlægning til sparring og økonomisk understøttelse af en række af styrelsens ledere.Høj faglighed og fokus på samarbejde I Skatteankestyrelsens økonomikontor er der fire teams: Data og Analyse, Budget, Regnskab samt Administration og Service. Vi vil gerne byde velkommen til en ny kollega i Budget, som er et mindre team på fem personer, inklusiv dig. Kendetegnende for hele økonomifunktionens virke er vores tætte og understøttende samarbejde både internt i styrelsen, med departementet og med andre styrelser i Skatteministeriets koncern.
Du kan se frem til en alsidig hverdag, hvor du bl.a. bliver økonomipartner for en række ledere og får ansvar for at understøtte dem i deres økonomiske beslutninger, budgetopfølgning og i den generelle økonomistyring. Du vil arbejde med controlling og rapportering mv. Derudover vil en central del af rollen være at styrke og videreudvikle styrelsens arbejde med finansiel risikostyring, hvor du får ansvaret for bl.a. at kortlægge eksisterende finansielle processer i tæt samarbejde med kolleger på tværs af styrelsen. Sammen vil I identificere finansielle risici, hvorefter der skal udarbejdes skriftlige produkter med henblik på at sikre ensartet og sikker håndtering heraf. Du får altså en bred kontaktflade, hvor fokus er på høj faglighed og god dialog.
Når du starter hos os, sætter vi dig grundigt ind i opgaverne. Vi tilrettelægger et onboardingprogram skræddersyet til dig, som sørger for din oplæring i bl.a. vores it-værktøjer. Vi sikrer rammerne for din fortsatte faglige udvikling fx i form af mulighed for at deltage på kurser, så du kan holde dig fagligt opdateret.
I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Dine ansvarsområder og primære opgaver- Understøtte ledere i deres budgetansvar og økonomiske prioriteringer
- Finansiel risikostyring i samarbejde med andre aktører, hvor I vil identificere og kortlægge processer
- Udarbejde skriftlige produkter fx procesbeskrivelser, risikovurderinger og notater
- Besvare henvendelser fra styrelsens ledere og vores departement
- Bidrage til måneds- og kvartalsopfølgninger
Med de opgaver forestiller vi os, at du- Har erfaring med økonomistyring, controlling, og analysearbejde
- Er erfaren bruger af Excel
- Har interesse for risikostyring og proceskortlægning
- Kan arbejde selvstændigt og bl.a. kan facilitere møder
- Har skriftlige kompetencer og kan omsætte drøftelser til klarer notater
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Det væsentlige er, at du er ansvarsbevidst, når i mål med dine opgaver og bidrager positivt og konstruktivt til teamet. Du skal endvidere kunne trives i en koordinerende rolle, hvor du er ansvarlig for at sikre fremdriften i opgaveløsningen.
Vidste du… … at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.
… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om, hvilken skat eller moms de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.
Kontakt og ansættelsesvilkår Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 5. januar 2026 kl. 12.00.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte souschef Bettina Kristoffersen på telefonnummer 3376 2621. Bettina er dog ikke tilgængelig i perioden fra 22. december til og med 1. januar.
Vi holder 1. samtaler den 9. januar 2026 og 2. samtaler den 14. januar 2026. Vi bruger personligheds- og adfærdstest og case som dialogværktøj på 2. samtaler.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Startdato og arbejdssted Startdato er 1. marts 2026 eller efter aftale.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver helt centralt i København på adressen Ved Vesterport 6, 1612 København.