WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 19/12/2025
Ny
favourite-job-icon
Sektionsleder til Rigsadvokatens Økonomi- og IT-enhed
Rigsadvokaten - København
Antal ledige jobs
10
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 19/12/2025
Ny
favourite-job-icon
Sektionsleder til Rigsadvokatens Økonomi- og IT-enhed
Rigsadvokaten - København
Ansøgningsfrist: 04/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Få ansvaret for markedsføring, der guider unge til meningsfulde uddannelser
Københavns Professionshøjskole - København
Ansøgningsfrist: 04/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab søger konsulenter
Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab - København
Ansøgningsfrist: 04/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Det danske repræsentationskontor i Ramallah søger teamleder for det udviklingspolitiske team
Udenrigsministeriet - København
Ansøgningsfrist: 10/12/2025
almost-expired-job-icon favourite-job-icon
Processtærk chefkonsulent med bred erfaring fra kulturområdet
Det Kgl. Bibliotek København - København
Ansøgningsfrist: 01/01/2026
favourite-job-icon
Erfaren special- eller chefkonsulent til sundhedsberedskabet i Sundhedsstyrelsen
Sundhedsstyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 11/12/2025
favourite-job-icon
The Danish Program Office in Kyiv is looking for a new Head of Programme for EU4Reconstruction 2025-2028
Udenrigsministeriet - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Statsautoriseret revisor eller erfaren Cand.merc.aud. til Erhvervsstyrelsens tilsyn med ikke-PIE revisionsvirksomheder
Erhvervsstyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Statsautoriseret revisor til Erhvervsstyrelsens tilsyn med PIE revisionsvirksomhederne
Erhvervsstyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 10/12/2025
almost-expired-job-icon favourite-job-icon
Beredskabskoordinator til Økonomiforvaltningen – er du god til at skabe overblik og håndtere krisesituationer?
Københavns Kommune - København

Sektionsleder til Rigsadvokatens Økonomi- og IT-enhed

Den centrale anklagemyndighed søger en sektionsleder til at lede arbejdet i de kommende år med at implementere initiativer afledt af flerårsaftalen, hvor anklagemyndigheden skal levere på de politiske mål og forudsætninger.

Stillingen er til besættelse pr. 1. marts 2026.

Om stillingen

Som sektionsleder hos Rigsadvokaten i enheden for Økonomi og IT får du mulighed for at arbejde i et højt fagligt miljø med en spændende dagligdag, hvor omverdenens øjne hviler på dit område. Du har en udadvendt hverdag, hvor du samarbejder med politikredsene, Rigspolitiet og Justitsministeriet samt andre ministerområder.

Du vil sammen med de øvrige chefer i enheden skulle sikre forankring, planlægning og gennemførsel af flerårsaftalens, herunder budgetanalysens initiativer og projekter på tværs af hele anklagemyndigheden.

Du vil således stå i spidsen for en planlægnings- og styringsindsats for at sikre, at forandringer gennemføres, så styrkelserne forankres og gevinsterne fra budgetanalysen i videst muligt omfang implementeres i organisationen. Du skal i den forbindelse være bindeleddet mellem indsatserne og de enheder hos Rigsadvokaten, som har det faglige ejerskab for initiativerne. Opgaverne forventes således bemandet med egne medarbejdere og projektindlån fra øvrige enheder hos den centrale anklagemyndighed. Det kræver skarp forståelse for organisationens opgaver og tæt indblik i indsatserne i flerårsaftalen.

Du vil referere til enhedschefen for Økonomi og IT og indgå i afdelingens ledelsesteam, der har ansvaret for, at opgaveløsningen sker på et højt fagligt niveau og med strategisk udsyn. Stillingen giver mulighed for at udvikle kompetencer inden for ledelse af forskellige opgaver og medarbejdergrupper og arbejde systematisk med strategisk udvikling af organisationen.

Sektionslederen har ansvaret for, at opgaverne behandles på et højt fagligt niveau og med den fornødne hastighed, og at prioriteringen af sagerne sker i overensstemmelse med de krav, der fastsættes af øverste ledelse hos Rigsadvokaten.

Sektionslederen skal desuden understøtte øverste ledelse i håndteringen af mange forskelligartede sager på tværs af enheden og skal fungere som strategisk rådgiver sammen med de øvrige ledere af enheden.

Dig

Vi forventer, at du har en akademisk uddannelse på kandidatniveau (fx cand.polit, cand.scient.pol. eller cand.scient.adm) og har solid erfaring og stærke analytiske og strategiske evner. Det vil være en stor fordel, hvis du har indblik i og forståelse for politiske processer samt erfaring med faglig ledelse, personaleledelse og driftsledelse.

Det forventes, at du har personlig gennemslagskraft og eksekveringskraft samt en motiverende ledelsesstil med fokus på struktur, synlighed og resultater. Som person er du strategisk tænkende, og du har en naturlig drivkraft for udvikling. Du har stærke samarbejdsevner, kan eksekvere beslutninger effektivt og trives i et miljø, hvor tværgående dialog, koordinering og fælles løsninger er en forudsætning for succes.

Et stærkt kendskab til politi- og anklagemyndighed vil være en fordel, men er ikke en forudsætning for ansættelse.

Os

Rigsadvokaten har det faglige ansvar for anklagemyndighedens virksomhed i hele landet og fører tilsyn med statsadvokaterne og – til dels gennem dem – med politidirektørerne. Rigsadvokaten varetager udførelsen af straffesager ved Højesteret og virker ved Den særlige Klageret. Rigsadvokaten varetager endvidere en central opgave i arbejdet med at optimere straffesagskæden på tværs af politiet, anklagemyndigheden, domstolene og kriminalforsorgen. Rigsadvokaten er underlagt justitsministerens tilsyn.

Den ledige stilling som sektionsleder er organisatorisk indplaceret i Økonomi- og IT-enheden, som aktuelt består af 4 sektioner: ”IT service og drift”, ”IT forretning og projekter”, ”Budget og styring” og ”Analyse og udvikling”. Enheden har bl.a. ansvaret for at varetage It-drift og It-udvikling på tværs af anklagemyndigheden, samt opgaver knyttet til økonomi og analyse for den samlede organisation. Enheden har ansvaret for den administrative styring af anklagemyndigheden og har haft den koordinerende rolle i anklagemyndigheden i forbindelse med tilblivelsen af flerårsaftalen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver lønmæssigt indplaceret som chefkonsulent med personaleledelse efter overenskomsten for akademikere i staten. Indplaceringen i basislønintervallet inkl. pension og eventuelle tillæg forhandles individuelt.

Stillingens ansættelsesområde er den centrale anklagemyndighed. Hvis du allerede er ansat på Justitsministeriets ansættelsesområde, vil et skifte til stillingen være en rokering inden for området.

Du skal kunne sikkerhedsgodkendes til stillingens nødvendige sikkerhedsniveau – normalt til klassifikationsgraden Hemmeligt. Du kan pålægges at varetage funktioner, hvor sikkerhedsgodkendelse til en højere klassifikationsgrad er nødvendig. Ansættelse i politiet og anklagemyndigheden er betinget af, at du til enhver tid kan opretholde den nødvendige sikkerheds­god­kendelse.

Dit arbejdssted bliver Rigsadvokaten, Frederiksholms Kanal 16, København K.

Søger du?

Har du lyst til at blive en del af Rigsadvokatens Økonomienhed, så send din ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer via linket.

Du kan få mere information om stillingen ved at kontakte Økonomi- og IT-chef Jeppe Brinck på telefon 30318519.

Ansøgningsfristen er den 19. december kl. 12.00, og vi forventer at afholde samtaler løbende.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk baggrund.

Du kan læse mere om anklagemyndigheden på www.anklagemyndigheden.dk

Firma Rigsadvokaten Følg
Kontaktperson Jeppe Brinck
Arbejdsadresse Frederiksholms Kanal
Postnr.: 1220
Kommune København
Telefonnr. 30318519
E-mail jbr027@ankl.dk
Ansøgningsfrist 19/12/2025
Valgt stilling