Har du de ledelsesfaglige kompetencer, der skal til for at drive en afdeling i god drift? Er du dygtig til at lede i forandring, opbygge gode relationer og sikre, at dine medarbejderes potentialer udvikles? Kan du se pointen i grænsekrydsende ledelse og derfor indgå i forpligtende samarbejder med forvaltningens øvrige ledere og chefer?Så har vi måske en stilling som afdelingsleder til dig.
Om osI Tilskud arbejder vi med sagsbehandling af økonomiske ydelser efter aktivloven, f.eks. enkeltydelser, tandbehandlinger, depositum, indskud og administrationssager (se mere på
hjemmesiden). Vores målgruppe er borgere der søger om hjælp til betaling af nødvendige og velbegrundede udgifter, som de ikke selv har råd til at betale.
Vi er en flok dygtige og dedikerede medarbejdere, der med vores forskelligheder samarbejder om afdelingens mål og trives med at hverdagen byder på udfordringer.
Om stillingen Som afdelingsleder bliver du fagligt og personalemæssigt ansvarlig for en afdeling med 22 ydelsessagsbehandlere. Afdelingen er i rigtig god faglig og effektiv drift, og er godt i gang med de store udfordringer, der er kommet med kontanthjælpsreformen i juli 2025.
Du skal udøve den daglige nærledelse for din afdeling og sørge for den løbende kvalitetsudvikling - og samtidig også indgå i en bred vifte af faglige samarbejder på tværs af forvaltningerne.
Du refererer til ydelseschefen og skal sammen med ledergruppen i Ydelse sikre, at de politiske dagsordner og strategiske mål på området operationaliseres og implementeres. Rammen herfor er forvaltningens kerneopgave: ”Alle i uddannelse og job.”
Vi forventer at du- har lyst og evner til at engagere dig i tilskudsområdet samt aktivloven
- er motiveret for både faglig ledelse og ledelse af personale
- driver dine opgaver, din afdeling og dine projekter med sikkerhed og kompetence, så opgaveløsningen i afdelingen fremstår sammenhængende, resultat- og helhedsorienteret
- sammen med medarbejderne sikrer en solid drift uden at miste blik for udviklingsperspektiver
- har forståelse for sammenhængen mellem borgere, politikere & lovgivning og den offentlige organisation
- i samarbejde med din chef, din ledergruppe og dit personale kan udvikle og effektivisere både opgaveløsning og formår at udvikle og vedligeholde en effektkultur med fokus på outcome
- kan give feedback, sparre, coache og motivere dine medarbejdere og således mobilisere medarbejdernes individuelle ressourcer
- kan sikre de rette kompetencer i din afdeling og kan selektere og vurdere nye medarbejdere i rekrutteringsprocesser
- arbejder struktureret med kvalitet i arbejdet, herunder en professionel tilgang til udarbejdelse og dokumentation af ledelsestilsyn på eget område, og sparring med dine lederkolleger på tværs af fagligheder
- har et skarpt blik for afdelingens kerneopgave. Du understøtter de tiltag, der fremmer dens løsning og frasorterer dem, der ikke gør.
Vi tilbyder- Et engageret, tværfagligt miljø, hvor vi sammen tænker i helheder, finder nye veje og til stadighed udvikler vores metoder og kompetencer.
- En faglig stærk medarbejdergruppe som er i god trivsel.
- Et job hvor du kan sætte dit eget aftryk.
- Opbakning fra en solid ledergruppe hvor der er mulighed for at udfolde sig og søge sparring i mange års erfaring.
- Sundhedsordning.
Løn- og ansættelsesvilkårLøn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Tiltrædelse efter aftale.
Vil du vide mere?Du kan kontakte Ydelseschef Steffen Holbech (5133 1815) for yderligere information om stillingen.
Det praktiskeDer er ansøgningsfrist den 4. januar 2026.
Vi forventer at holde samtaler den 8. januar og evt. anden runde den 13. januar. Hvis du bliver indkaldt til samtale, vil du få besked senest den 7. januar.