Vi søger en børne- og ungerådgiver til barselsvikariat i Familieteamet, Kerteminde KommuneBrænder du for at gøre en reel forskel for udsatte børn og unge – og trives du i et stærkt fagligt fællesskab?Så er det måske dig, vi leder efter.
Bliv en del af et engageret fællesskabI Familieteamet bliver du en del af et engageret og fagligt dygtigt team, hvor vi arbejder for, at børn og familier i alderen 0-18 år får den bedst mulige støtte. Vi er en del af Familierådgivningen, som består af tre teams: Modtagelsen, Familieteamet og Handicapteamet.
I teamet vil du møde 13 dedikerede kolleger og en faglig leder, der alle brænder for at arbejde dialogbaseret og inddragende, med fælles mål om at sikre den bedste støtte til børn og deres familier. Din kerneopgave er systematisk sagsbehandling i igangværende sager – herunder afdækninger, undersøgelser og opfølgning.
Hvem er du?Vi ser gerne, at du:
- Er uddannet socialrådgiver
- Har erfaring eller kendskab til arbejdet med udsatte børn og familier (ikke et krav – men en fordel)
- Trives i tværfaglige samarbejder og kan tænke tværprofessionelt
- Er selvstændig i dit arbejde og samtidig en stærk teamspiller
- Arbejder mentaliserende – både i mødet med borgere og i sparring med kolleger
- Har lyst til at bidrage aktivt og positivt til et godt arbejdsmiljø
Det får du hos osDu bliver en del af en arbejdsplads, hvor faglighed, udvikling og samarbejde er i centrum. Vi tilbyder:
- Et spændende, varieret og meningsfuldt job
- Et stærkt socialt og fagligt miljø
- Supervision som en fast del af den løbende udvikling
Praktiske oplysninger- Arbejdstid: 37 timer ugentligt
- Tiltrædelse: 1. februar 2026 eller snarest muligt derefter
- Barselsvikariat – tidsbegrænset stilling
- Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse
- Børne- og straffeattest indhentes ved ansættelse
- Kørekort er et krav
Er du nysgerrig på mere?Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte faglig leder
Anna Carlsen på mail:
abca@kerteminde.dkSådan søger duSend din ansøgning, dit CV og dokumentation for uddannelse via vores rekrutteringssystem.
Ansøgningsfrist: Søndag d. 11. januar 2026 Indkaldelse: Vi indkalder til samtaler d. 12. januar 2026 Samtaler: Ansættelsessamtaler afholdes d. 15. januar 2026Vi glæder os til at høre fra dig – og til måske at byde dig velkommen i teamet!Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.
Såfremt at du er kandidaten, som vi indgår aftale med om ansættelse, vil vi ved forespørgsel videregive dine kontaktoplysninger, så som navn, adresse, telefonnummer og evt. CV, til den lokale tillidsrepræsentant eller forhandlingsberettiget faglige organisation. Dette sker med henblik på, at sikre den rette indplacering og forhandling af din løn ved ansættelsen. Har du hemmeligt telefonnummer vil dette også blive videregivet. Videregivelsen sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b og c jf. databeskyttelseslovens § 12, stk. 1. Har du navne- eller adressebeskyttelse, vil oplysningerne først blive videregivet efter at du har afgivet samtykke”.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.