WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 06/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Data- og talstærk fuldmægtig til styring og statistik
Ankestyrelsen - København
Antal ledige jobs
1.221
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 06/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Data- og talstærk fuldmægtig til styring og statistik
Ankestyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 10/02/2026
Ny
favourite-job-icon
Handyman / alsidig håndværker søges til Trygge Institutioner
Copenhagen Company ApS - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Økonomichef til Madkulturen
Madkulturen - København
Ansøgningsfrist: 19/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Bioanalytikere til Rigshospitalets Afdeling for Patologi
Rigshospitalet - København
Ansøgningsfrist: 05/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Teamleder til IT applikationsteam
Amgros I/S - København
Ansøgningsfrist: 01/02/2026
Ny
favourite-job-icon
Byggeleder til installationstunge byggerier inden for nybyggeri og renovering
Artelia A/S - København
Ansøgningsfrist: 30/12/2025
Ny
favourite-job-icon
NEXT Sukkertoppen Gymnasium søger undervisere til samfundsfag og IT-fag
NEXT Uddannelse København - København
Ansøgningsfrist: 16/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Børne- og Ungdomsforvaltningen søger en ny klyngeleder til Ørestad
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Controller til Landsdelsregion Øst
Landsdelsregion Øst - København
Ansøgningsfrist: 05/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Jordemødre til Familieafsnit og Efterfødselsklinik på Rigshospitalet
Rigshospitalet - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Psykolog til Det specialiserede DAT team og Kompetencecenter for selvmordsforebyggelse
Bispebjerg Hospital - København

Data- og talstærk fuldmægtig til styring og statistik

Kan du holde styr på data og skabe overblik i en organisation med mere end 600 medarbejdere og 50.000 sager om året? Er du god til at omsætte data til klar information, der får Ankestyrelsen til at nå vores mål? Så har vi en spændende mulighed for dig i vores datateam i Ledelse og Økonomi.

”I min tid i Ledelse og Økonomi har jeg i høj grad fået lov til at udvikle min faglighed og tilegne mig nye kompetencer. Det er et kontor med stor tillid til den enkelte, og hvor der altid er plads til et grin i en travl hverdag. Hos os går det faglige og sociale hånd i hånd, og vi glæder os til at få en ny kollega”

Med venlig hilsen Line, din måske kommende kollega

Om rollen og opgaverne

Din primære opgave i teamet bliver håndtering af vores data, så det kan anvendes til mål- og resultatstyring, beslutningsgrundlag og formidling af viden.

Du vil være med til at sætte form og figurer på data om vores afgørelser af borgeres og andre offentlige myndigheders sager. Du vil udarbejde og formidle data til fx ledelsesinformation, politisk betjening, journalister m.fl. og i øvrigt bidrage til at løse udfordringer for vores direktion, kontorer og samarbejdspartnere gennem kvalificeret data.

Nogle af de data vi arbejder med kan ses på Ankestyrelsens statistikbank – talportalen, som du finder her. Vi følger løbende op på aftalte sagsbehandlingsmål med Social- og Boligministeriet, og laver opfølgning og prognoser for sagsbehandlingen ved brug af en række dashboards i ledelsesinformationssystemet Power BI – du kan finde en lille del af nøgletallene bag vores interne styring i resultatplanen.

I rollen vil du desuden få fornøjelsen af:

  • et stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedre
  • kompetenceudvikling i vores mest anvendte it-værktøjer fx Power BI og SQL
  • en leder med tillid til din faglighed, og som prioriterer din udvikling
  • gode kolleger, der lægger vægt på at have det godt sammen – også når vi har travlt
  • rig mulighed for at afprøve idéer og skabe faglige resultater.
Om dig

Du har en relevant akademisk kandidatuddannelse. Du må gerne have erfaring fra en lignende stilling, men det kan også være, at du er nyuddannet med et relevant studiejob. Det vigtigste for os er, at du har lysten og evnerne til at arbejde med store mængder data. Du kan formidle data, har god talforståelse, er nysgerrig og har et veludviklet blik for, hvilke informationer der bedst understøtter gode beslutninger.

Vi skal nok sørge for, at du udvikler dig inden for fremvisning af data i fx Excel, Power BI og databehandling i SQL, som er vores primære it-værktøjer. Og hvis du allerede har brugt flere af disse værktøjer eller lignende, er det en fordel.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har gåpåmod og engagement til at sætte dig ind i vores opgaver og metoder.
  • er nysgerrig, lydhør og serviceorienteret over for de mange, som efterspørger vores data – både i og uden for Ankestyrelsen.
  • har talent for at formidle komplekse problemstillinger i både skrift og tale.
Om de nærmeste kolleger

Du bliver en del af et team med et tæt sammenhold, hvor vi er gode til at hjælpe hinanden med faglige udfordringer. Vi kan godt lide at have det sjovt sammen, både mens vi arbejder og til sociale arrangementer.

I teamet har vi ansvaret for al Ankestyrelsens faglige data og lidt til. Det omfatter både drift- og udviklingsopgaver inden for fx ledelsesinformation, mål- og resultatstyring, HR-nøgletal samt statistik og prognoser om vores sagsbehandling. Vi er akademikere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og alle med fokus på data, tal og styring.

Teamet er en del af et stabskontor – Ledelse og Økonomi – der arbejder tæt sammen med direktionen, styrelsens chefer og vores departement – Social- og Boligministeriet. Kontoret har desuden to andre teams, som arbejder med henholdsvis økonomi og sekretariatsbetjening af direktionen, presse og kommunikation. Kontoret koordinerer også større strategiske, politiske og faglige projekter.

Om Ankestyrelsen

I Ankestyrelsen er vi garant for borgernes retssikkerhed. Vi afgør sagerne, når borgerne påklager førsteinstansers afgørelse inden for sager om fx børn, pension, beskæftigelse, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Vi fører også tilsyn med, at kommuner og regioner følger den lovgivning, der særligt gælder for offentlige myndigheder. Vi gennemfører desuden undersøgelser og analyser og bidrager til læring og udvikling i kommunerne. Det er store og vigtige opgaver, og afgørelserne har stor betydning for borgernes liv.

For at sikre borgerne hurtige og korrekte afgørelser har vi løbende fokus på at udvikle kvaliteten og effektiviteten i vores organisation. Solid information om vores sagsbehandling er nødvendig, når vi skal træffe beslutninger om retning og indsatser. Den information skal du hjælpe med at udvikle og formidle.

Det praktiske

Som vores nye kollega vil din arbejdsplads være på Teglholmsgade 3 i København SV.

Ansættelsesområdet er Social- og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten. Vi ser gerne, at du kan starte senest den 1. marts 2026.

Vil du vide mere om os eller stillingen?

Du er velkommen til at kontakte teamleder Stine Bagge Keinicke på tlf. 61897476 eller kontorchef Morten Starch Lauritsen på tlf. 40777410. Du kan også læse om Ankestyrelsen og dykke ned i noget af vores statistik på www.ast.dk.

Vil du være vores kollega?

Så glæder vi os til at modtage din ansøgning med CV, eksamensbevis og øvrige relevante dokumenter senest 6. januar 2026. Vi forventer at holde samtaler i uge 3.

Du skal søge via linket her i opslaget.



Ankestyrelsen værdsætter mangfoldighed og ser forskellighed som en styrke. Vi opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.

Firma Ankestyrelsen Følg
Kontaktperson Stine Bagge Keinicke
Arbejdsadresse Teglholmsgade
Postnr.: 2450
Kommune København
Telefonnr. 61897476
E-mail skei@ast.dk
Ansøgningsfrist 06/01/2026
Valgt stilling