WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Er du vores nye HR-kollega?
Klimadatastyrelsen - København
Antal ledige jobs
9
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Er du vores nye HR-kollega?
Klimadatastyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 16/01/2026
favourite-job-icon
HR-specialist (tidsbegrænset)
DIGNITY - København
Ansøgningsfrist: 16/01/2026
favourite-job-icon
Barselsvikariat (1 år) som HR-partner – bliv en del af et fagligt fællesskab på IT-Universitetet i København
IT-Universitetet i København - København
Ansøgningsfrist: 18/01/2026
favourite-job-icon
HR-konsulent med stærke personalejuridiske kompetencer til Kultur- og Fritidsforvaltningen
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 07/01/2026
favourite-job-icon
HR-konsulent med interesse for processer
Økonomistyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Er du en stærk HR-partner? Så har Danmarks Fængsler et job, du ikke kan slippe ud af
DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGEN - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
HR-partner til Koncern HR i Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab
Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
HR Business Partner til Artelia
Artelia A/S - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Administrative medarbejdere til Rekrutteringsfunktionen i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune
Københavns Kommune - København

Er du vores nye HR-kollega?

Har du solid erfaring med HR-administration i staten, stærke kompetencer inden for overenskomster – og trives du med at levere præcis, korrekt og professionel HR-administration?

Så er det måske dig, vi søger til vores HR-team i Klimadatastyrelsen.

Din kommende arbejdsplads

Du bliver en del af et HR-team bestående af 4 engagerede kollegaer, som varetager HR-opgaver for hele organisationen. Vi har forskellige faglige profiler, interesser og styrker, og det ser vi som en klar fordel. Sammen bidrager vi til både den daglige drift og udviklingen af HR-området.

Vi lægger stor vægt på sparring og samarbejde og tror på, at de bedste løsninger skabes i fællesskab. Samtidig prioriterer vi trivsel, hjælpsomhed og et godt arbejdsmiljø højt – både fagligt og socialt. Teamet arbejder selvstændigt og har et stort ansvar for, at HR-administrationen er korrekt, rettidig og af høj kvalitet.

HR er organisatorisk placeret i Direktionsbetjening, Kommunikation og HR, hvor 9 medarbejdere arbejder tæt sammen med direktionen og yder professionel og kvalificeret støtte til husets ledelse bestående af både kontorchefer og teamledere.

Dine primære opgaver

Stillingen har et klart administrativt fokus, og du vil få en central rolle i den daglige drift af HR-administrationen. Dine opgaver vil blandt andet omfatte:

  • Varetagelse af hele den administrative rekrutteringsproces fra A til Z, herunder udarbejdelse af ansættelsesbreve, tillæg og kontrakter samt oprettelser og lønændringer i Statens HR
  • Rådgivning og vejledning af kontorchefer og medarbejdere om overenskomster, ferie- og orlovsregler, barsel, arbejdstid, tidsregistrering og øvrige personaleadministrative og personalejuridiske spørgsmål
  • Håndtering af tidsregistrering, herunder generering, kvalitetssikring og analyse af data og rapporter i mTime, og sikring af valide og rettidige HR‑data til brug for ledelsesinformation
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg og selvstændig understøttelse og styring af processer på tværs af HR‑området.
  • Indgåelse af individuelle lønaftaler og gennemførelse af lønforhandlingsprocesser
  • Øvrig personaleadministrativ sagsbehandling, herunder fratrædelser, ændringer i ansættelsesvilkår, adgangskort, rokeringer og arbejdstid
  • Funktion som administrator og superbruger på HR-systemer, herunder mTime, SLS, LDV og Statens HR, herunder bidrag til datakvalitet og ensartede arbejdsgange
Der kan herudover, efter evne og mulighed, indgå i udviklingsopgaver, fx i forbindelse med optimering af arbejdsgange, datakvalitet eller administrative processer, hvis du har interesse herfor.

Det er dog væsentligt, at hovedparten af stillingen er rettet mod drift og administration.

Din baggrund og erfaring

Vi forestiller os, at du:

  • Har solid erfaring med HR- og personaleadministration inden for staten
  • Har indgående kendskab til relevante overenskomster og regler og kan omsætte dem til klar og anvendelig vejledning
  • Er meget stærk skriftligt og kan formulere dig præcist og juridisk korrekt
  • Trives i en travl hverdag med mange forskelligartede opgaver og kan bevare overblik, kvalitet og godt humør
  • Har let ved at kommunikere professionelt med både medarbejdere, ledere og kollegaer på tværs af både styrelse og øvrig koncern
Løn og vilkår

Du bliver ansat på relevant overenskomst med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Ansættelsesområdet er Klima- Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.

Synes du, overstående lyder interessant, er vi meget interesseret i at høre om din motivation for at blive en del af vores team.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning sammen med dit CV senest den 11. januar 2026.

Samtaler forventes afholdt i uge 3 og 4.

Tiltrædelse 1. marts 2026 eller efter aftale.

Ønsker du at vide mere om stillingen eller har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Chef for Direktionsbetjening, kommunikation og HR Tara Kristina Miller Jensen på telefon 2144 5158.

Firma Klimadatastyrelsen Følg
Kontaktperson Tuba Utlu
Arbejdsadresse Sankt Kjelds Plads
Postnr.: 2100
Kommune København
Telefonnr. 26356949
E-mail tuutl@kds.dk
Ansøgningsfrist 11/01/2026
Valgt stilling