WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Fuldmægtig til statsstøtte, luftfartsaftaler og markedsregulering
Trafikstyrelsen - København
Antal ledige jobs
1.609
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Fuldmægtig til statsstøtte, luftfartsaftaler og markedsregulering
Trafikstyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 25/01/2026
favourite-job-icon
Rogerz søger butikschef til Danmarks førende trading card game butik
Rogerz - Fields - København
Ansøgningsfrist: 16/01/2026
favourite-job-icon
Engageret og ambitiøs leder til Fritidscenter Tingbjerg
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 28/01/2026
favourite-job-icon
Byens bedste skole mangler folk – Kirkebjerg Skole søger lærere til kortere og længere vikariater
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 18/01/2026
favourite-job-icon
Fysioterapeut til Hjemmeplejen Indre By/Østerbro
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 16/01/2026
favourite-job-icon
Pædagog
Blankavej Børnehave - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Socialrådgiver søges til Tilsynsafdeling København, Danmarks Fængsler
Områdekontor Østerbro - København
Ansøgningsfrist: 20/01/2026
favourite-job-icon
Overbioanalytiker med ledelsesambitioner – vær med til at drive og udvikle klinisk biokemi i et højt specialiseret laboratorium
Bispebjerg Hospital - København
Ansøgningsfrist: 31/01/2026
favourite-job-icon
Fagligt stærk KKFO-leder til Rødkilde Skole
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 15/01/2026
favourite-job-icon
Emdrup Kirke søger kordegn
EMDRUP SOGNS MENIGHEDSR EMDRUP KIRKE - København
Ansøgningsfrist: 14/01/2026
favourite-job-icon
Ungetilsynsførende til vikariat i Ungetilsyn København, Fængselskreds Øst
Ungekriminalforsorgen København - København

Fuldmægtig til statsstøtte, luftfartsaftaler og markedsregulering

Fuldmægtig til statsstøtte, luftfartsaftaler og markedsregulering

Vil du arbejde i krydsfeltet mellem jura, politik og luftfart – og være med til at sikre fair konkurrence og velfungerende rammer for luftfarten i Danmark?

I Trafikstyrelsen får du mulighed for at arbejde med komplekse problemstillinger, der har både national og international betydning, i et fagligt stærkt og samarbejdsorienteret miljø.


Velkommen til teamet for luftfartsmarkeder, analyse og kvalitetsledelse!

Du bliver en del af et nyoprettet team for markedsadgang, analyse og kvalitetsledelse, der er en del af et luftfartskontor med to andre teams, hvor vi arbejder med de økonomiske og regulatoriske rammer for luftfarten. Teamet består af 15 medarbejdere med forskellige faglige profiler samt en fagkoordinator og en student. Teamet beskæftiger sig bl.a. med markedsadgang og regulering på luftfartsområdet, herunder luftfartsaftaler, statsstøtte, sociale forhold og takster i lufthavne. Samtidig arbejder teamet med analyse- og kvalitetsopgaver og indgår i samarbejde om tværgående og internationale problemstillinger.

Vi er et fagligt stærkt team med forskellige uddannelsesbaggrunde og erfaringer, og vi lægger vægt på videndeling, høj faglighed og et godt samarbejde i hverdagen – både internt i teamet og på tværs af Trafikstyrelsen.


Sådan bliver din hverdag hos os

Som fuldmægtig får du ansvar for selvstændige sager og bliver samtidig en del af et tæt fagligt fællesskab, hvor du kan sparre med erfarne kolleger. Du vil få et særligt fokus på EU-regulering på luftfartsområdet og arbejde med, hvordan europæiske regler omsættes og anvendes i en dansk myndighedskontekst. Du kommer til at arbejde med både juridiske, økonomiske og forvaltningsmæssige problemstillinger og får indblik i, hvordan luftfartsområdet reguleres i praksis.

Opsummeret bliver nogle af dine vigtigste opgaver at:

  • Arbejde med statsstøttesager på luftfartsområdet, herunder analyser og vurderinger i konkrete sager.
  • Bidrage til arbejdet med luftfartsaftaler, herunder samspillet mellem EU-ret og internationale aftaler.
  • Udarbejde notater og høringssvar til ny EU-regulering inden for markedsadgang på luftfartsområdet.
  • Indgå i samarbejde med kolleger, ministerier og eksterne interessenter.

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du:

  • Har en relevant akademisk uddannelse, fx cand.merc.jur. eller cand.jur. Cand.scient.pol., cand.scient.adm. Tilsvarende med interesse for juridiske aspekter kan ligeledes komme i betragtning.
  • Har kendskab til eller interesse for statsstøtteområdet, EU-regulering generelt samt internationale forhandlinger og samarbejder.
  • Gerne har indsigt i arbejdsprocesser i centraladministrationen.
Du arbejder struktureret og analytisk og trives med at sætte dig ind i komplekse problemstillinger. Samtidig kan du formidle fagligt indhold klart og præcist – både skriftligt og mundtligt.

Vi forestiller os, at vores kommende kollega har et par års erfaring, men kan også være nyuddannet.


Det får du hos os

Når vi siger, at vi er en fleksibel arbejdsplads, hvor det er vigtigt, at vores medarbejdere oplever balance mellem arbejdstid og fritid – så mener vi det altså.

Vores fikstid er kl. 9-14 (kl. 10-14 om mandagen). Det er her, vi forventer, at du er tilgængelig og arbejder.

Hvis du arbejder mere end dine 37 timer, så opsparer du fleks. Den kan du kan afvikle enten ved hele eller halve fleks-dage eller f.eks. ved kortere arbejdsdage i en periode.

Generelt har du god mulighed for selv at planlægge og administrere din arbejdsdag – både hvis du skal være på kontoret, eller hvis du skal på tilsyn og så kan du arbejde hjemme i 2 dage om ugen, hvis dine opgaver tillader det.

Vi er en arbejdsplads, der rummer alt fra småbørnsforældrene til medarbejderen, der er i karrierens efterår. Derfor giver vi dig mulighed for tilpassede arbejdstider, orlov, flexjob, plustid og nedsat tid, hvis det er det, du har brug for.


Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på 37 timer om ugen. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Stillingen forventes besat på fuldmægtig-niveau.


Lyst til at vide mere?

Kontakt kontorchef Signe Finderup Slot på tlf. 23 28 12 11, hvis du ønsker yderligere information. For spørgsmål om ansættelsesvilkår eller generelt om Trafikstyrelsen som arbejdsplads, kontakt venligst HR-partner Bénédicte Neuvecelle på bltn@trafikstyrelsen.dk.

Styrelsen holder lukket mellem jul og nytår. Ovenstående kan derfor kontaktes fra den 5. januar 2026.


Vil du være en del af Trafikstyrelsen?

Så søg stillingen nu og senest d. 11. januar 2026 ved at trykke på ”Ansøg nu”. Der kan forekomme case i rekrutteringsforløbet. Samtaler forventes afholdt i uge 3 og 4.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.



Firma Trafikstyrelsen Følg
Kontaktperson Signe Finderup Slot
Arbejdsadresse Carsten Niebuhrs Gade 43
Postnr.: 1577
Kommune København
Telefonnr. 23 28 12 11
E-mail sislo@trafikstyrelsen.dk
Ansøgningsfrist 11/01/2026
Valgt stilling