Jobformidler til JobAktiv, Aktivitetsparate – Jobcenter Esbjerg
Vores vision er ”Vi tror på dig – vi har brug for dig”
Vil du også være med til at skabe vejen til arbejdsmarkedet i samarbejde med borgere, der står over for komplekse udfordringer? Brænder du for at opbygge stærke relationer til virksomheder og finde løsninger, der gør en reel forskel? Så er det dig, vi søger som jobformidler i afdelingen for aktivitetsparate borgere, der modtager kontanthjælp.
Om stillingen
Som jobformidler bliver din primære opgave at etablere og pleje samarbejdet med virksomheder, så vi sammen kan skabe praktikpladser, lønnede timer og ansættelser for borgere, der modtager kontanthjælp og har brug for en særlig indsats for at komme tættere på arbejdsmarkedet.
Der er tale om borgere, der ud over ledighed har udfordringer som misbrug, psykisk eller fysisk sygdom, hjemløshed eller sociale belastninger.
Du bliver en vigtig brobygger mellem virksomheder og borgere – og en del af et team, der arbejder ud fra en tillidsbaseret tilgang, hvor borgerens ressourcer og potentialer er i centrum.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:
- Opsøge og udvikle virksomhedskontakter med henblik på praktik, lønnede timer og ansættelser.
- Matche borgere med virksomheder ud fra kompetencer, motivation og udviklingsmuligheder.
- Samarbejde tæt med beskæftigelsesrådgivere og øvrige aktører for at sikre en helhedsorienteret indsats.
- Bidrage til at skabe nye veje til arbejdsmarkedet gennem kreative og fleksible løsninger.
- At have fokus på borgerens ressourcer samt være i stand til at støtte borgeren i at mestre eventuelle barrierer, så der sikres progression mod arbejdsmarkedet.
- Dokumentere, registrere og beskrive indsatsen i IT-systemer
Vi søger dig, der:
- Har erfaring med opsøgende arbejde, salg eller jobformidling – eller som minimum har mod på at kontakte virksomheder, åbne døren og spotte de opgaver og potentialer, der findes i virksomheden
- Har lyst til at arbejde med mennesker, der står over for komplekse udfordringer, og som kræver en individuel og særlig tilpasset tilgang.
- Har stærke relationelle kompetencer og evnen til at skabe tillid og dialog med borgerne og virksomhederne
- Er nysgerrig, kreativ og udviklingsorienteret i din tilgang til opgaveløsning og fx gerne holder samtaler under åben himmel frem for bag skrivebordet.
- Kan formidle klart og tydeligt, både skriftligt og mundtligt, så budskabet når frem til alle.
- Trives i en kultur præget af åbenhed, samarbejde og en fælles ambition om at gøre en positiv forskel.
- Har som mål at gøre arbejdsdagen til en god og berigende oplevelse for både dine kolleger og dig selv.
- Har kørekort
Vi tilbyder:
- En arbejdsplads, hvor vi åbent deler udfordringer, finder løsninger sammen – og hvor trivsel er noget, vi aktivt skaber i hverdagen, ikke kun taler om.
- Et team af dygtige og engagerede kollegaer, der vægter faglig sparring og samarbejde højt.
- En arbejdsplads, hvor tillid, gennemsigtighed og udvikling er centrale værdier.
- Mulighed for faglig udvikling og deltagelse i spændende projekter og nye tiltag.
- Et onboardingprogram, der er tilpasset dine personlige og faglige ønsker og behov.
- Mulighed for efteruddannelse.
- Flextid.
- Mulighed for valg af 4 eller 5 dages arbejdsuge.
Ansættelsesvilkår:
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt med forventet ansættelse fra den 1. februar 2026 eller snarest derefter.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst jf. principperne om lokal løndannelse.
I Esbjerg Kommune arbejder vi tillidsbaseret og ser menneskelig forskellighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund til at søge stillingen
Ved ansættelse bliver der indhentet straffeattest.
Ansøgningsfrist: Onsdag den 10. december 2025
Ansættelsessamtaler:
Forventes afholdt onsdag den 17. december 2025
Går du videre efter ansættelsessamtalen, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen.
Du er velkommen til at kontakte sektionsleder Jannie Kikkenborg, tlf. 23 64 12 35 som træffes fra den 6. december eller kontorchef Tina Krohn, tlf. 24 82 66 04, hvis du vil vide mere om stillingen.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, CV samt relevant dokumentation.