Kan du lide at fordybe dig i juridiske sager, der kræver både overblik og præcision? Så er det dig, vi søger! Minksekretariatet, 2. instans, er i konstant udvikling, og vi søger efter flere dygtige jurister til at styrke vores juridiske teams i Skanderborg. Vi behandler klagesager på et nyt og komplekst retsområde med fokus på høj kvalitet og godt sammenhold. Du får et spændende og udfordrende job med engagerede kolleger - vi har flekstid, betalt frokostpause, adgang til fitnessfaciliteter og en god kantine. Derudover er der mulighed for hjemmearbejde op til to dage om ugen efter oplæringsperioden, når dine arbejdsopgaver tillader det.
Hvordan kommer din hverdag til at se ud? Som sagsbehandler hos os vil du få en hverdag, der er både udfordrende og meningsfuld, imens du er med til at løse en opgave, der skriver sig ind i danmarkshistorien. Vores opgave er at sekretariatsbetjene Overerstatnings- og taksationskommissionerne og bistå dem med at behandle klager over erstatningsafgørelserne truffet af 1. instans.
Kontorets juridiske sagsbehandlere er fordelt på to områder – minkvirksomheder og følgeerhverv. Vi søger jurister til begge teams. Du vil blive en del af et ambitiøst tværfagligt kontor bestående af jurister, økonomer, administrative medarbejdere, fem teamledere og en kontorchef.
Dine opgaver inkluderer blandt andet:
- Behandling af store og komplekse klagesager
- Udarbejde udkast til afgørelse og være med til at fastlægge praksis
- Deltage i voteringsmøder og betjene formænd og kommissionsmedlemmer
- Arbejde på tværs af faggrupper, særligt i form af et tæt samarbejde med økonomer
Hvem er du? Vi leder efter dig, som er grundig, nysgerrig og klar til at dykke ned i komplekse juridiske sager, der har stor opmærksomhed blandt politikere og i medierne. Du har en uddannelse som cand.jur eller cand. merc. jur. Om du er nyuddannet jurist eller har mange års erfaring er ikke afgørende – det vigtigste er, at du hurtigt kan og har lyst til at tilegne dig ny viden.
Derudover ser vi gerne, at:
- Du er grundig og analytisk, når du skal vurdere, om en sag er klar til at blive afgjort.
- Du har sproglig og grammatisk skarphed og kan lide at formulere dig på skrift.
- Du kan se på tværs af opgaver og har overblik, så du kan spotte principielle problemstillinger.
- Du er nysgerrig, har lyst til at lære nye ting og er klar til at lære af de erfaringer, du gør dig.
- Du har interesse for opgaver med mange interessenter og lyst til at samarbejde på tværs af niveauer – erfaring er en fordel, men ikke et krav
- Du har kendskab til offentlig forvaltning – enten gennem din uddannelse eller tidligere arbejde.
Hvorfor arbejde hos os? Vi har store ambitioner – både når det kommer til opgaveløsningen og arbejdsglæden. Vi hjælper hinanden i hverdagen og giver plads til forskellighed. Du skal have lyst til at arbejde på tværs af fagligheder og være klar til at lære nyt og udvikle dig. Du får kolleger, som er topmotiverede for at yde korrekt og effektiv sagsbehandling. Vi værner om vores sammenhold og gør en indsats for at lære hinanden at kende ud over det rent arbejdsmæssige fællesskab gennem sociale arrangementer som fredagsbar, sommerfest og julefrokost.
Løn og ansættelsesforhold Vi forestiller os, at du starter hos os den 1. marts 2026, men vi er indstillet på at vente på dig, hvis der er et godt match mellem os. Er du i gang med at færdiggøre din kandidatuddannelse, tilbyder vi en deltidsansættelse som bachelorfuldmægtig, indtil du har færdiggjort dit studie. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Finansministeriet. Lønmæssig indplacering sker på baggrund af erfaring og kompetencer.
Arbejdsstedet er Danmarksvej 26, 8660 Skanderborg.
Vi er en midlertidig organisation, som ophører, når den sidste sag er løst.
Har du lyst til at vide mere? Hvis du har spørgsmål omkring stillingen, kan du kontakte teamleder Lisbeth Louring Olesen på +45 20368059
til og med d. 19. december. For spørgsmål om personaleforhold, kan du kontakte HR partner Sunniva Isaksen på
suisa@trafikstyrelsen.dkVil du med på holdet? Hvis dette lyder som noget for dig, så send dit CV og eksamensbeviser via vores ansøgningsportal
senest 4. januar 2026.