WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 04/01/2026
favourite-job-icon
Lægesekretær/sundhedsadministrativ koordinator til Afdeling for Genetik
Rigshospitalet - København
Antal ledige jobs
10
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 04/01/2026
favourite-job-icon
Lægesekretær/sundhedsadministrativ koordinator til Afdeling for Genetik
Rigshospitalet - København
Ansøgningsfrist: 23/12/2025
favourite-job-icon
Registreringsansvarlig lægesekretær søges til Afdeling for Plastikkirurgi og Brandsårsbehandling
Rigshospitalet - København
Ansøgningsfrist: 14/12/2025
favourite-job-icon
Attraktiv stilling i Hjertekirurgisk Visitation – er du vores nye kollega?
Rigshospitalet - København
Ansøgningsfrist: 16/01/2026
favourite-job-icon
Sekretærer til Røntgenafdelingen, BFH
Bispebjerg Hospital - København
Ansøgningsfrist: 15/12/2025
favourite-job-icon
Fertilitetsklinikken har plads til endnu en fantastisk lægesekretær/sundhedsadministrativ koordinator
Rigshospitalet - København
Ansøgningsfrist: 09/12/2025
favourite-job-icon
Lægesekretær med mulighed for hjemmearbejde søges til Endoskopiafsnittet, Abdominalcenter K, Bispebjerg Hospital.
Bispebjerg Hospital - København
Ansøgningsfrist: 15/12/2025
favourite-job-icon
Lægesekretær/sundhedsadministrativ koordinator med opgave som SAK-vejleder og ambulatoriefunktion.
Rigshospitalet - København
Ansøgningsfrist: 11/12/2025
favourite-job-icon
Lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator søges til knoglemarvstransplantationsafsnittet i Afdeling for Blodsygdomme på Rigshospitalet
Rigshospitalet - København
Ansøgningsfrist: 08/12/2025
favourite-job-icon
Genopslag Lægesekretær/SAK med interesse for økonomi og personaleadministration til Arbejds- og Miljømedicinsk Afdeling, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital
Bispebjerg Hospital - København
Ansøgningsfrist: 15/12/2025
favourite-job-icon
Sekretær / Forskningskoordinator / Professorsekretær
Bispebjerg Hospital - København

Lægesekretær/sundhedsadministrativ koordinator til Afdeling for Genetik

Har du lyst til at blive en del af et sekretariat med vokseværk - hvor patienten er i fokus og arbejdsopgaverne er vekslende? Afdeling for Genetik diagnosticerer, behandler og rådgiver patienter og familier med arvelige, sjældne og medfødte sygdomme. Vi har kontorer og ambulatorie på Blegdamsvej i København, på Gl. Landevej i Glostrup og tæt samarbejde med Region Sjælland, som aktuelt er på Roskilde Sygehus, men efter årsskiftet på Køge Sygehus.

Afdelingens sekretariat består af 11 sekretærer, løbende SAK-studerende samt en sundhedsadministrativ leder – og vi udvider nu med endnu en sekretær på holdet.

Vi søger en engageret lægesekretær/sundhedsadministrativ koordinator på 37 timer ugentligt med ansættelse pr. 1. marts eller efter aftale.

I sekretariatet veksler vi mellem at sidde i et af vores to ambulatorier, hvor vi modtager patienter til genetisk rådgivning eller til Center for Sjældne Sygdomme, Voksne. Det seneste nye er, at vi også ser patienter og håndterer patientforløb for Region Øst, og på sigt kan arbejdet stige yderligere.
Derudover sidder vi i vores fælles sekretariatet eller hjemmefra, hvis det ønskes. Vi hjælpes ad med opgaverne i den daglige drift og du vil indgå på lige fod samt have mulighed for indflydelse på egne ansvarsområder.

Arbejdsopgaver
  • Du vil indgå i sekretariatets arbejdsrul, hvor nedenstående opgaver bl.a. består af:
    • Opgaver i Sundhedsplatformen, herunder henvisninger, bookinger, inbasket m.v.
    • Håndtering af telefoniske og skriftlige henvendelser fra patienter, interne – og eksterne kollegaer samt andre interessenter.
    • Ambulatoriefunktion, herunder modtagelse af patienter, bestilling af blodprøver, håndtering af opgaver fra vores læger og genetiske vejleder samt de løbende opgaver der ellers skulle komme.
    • Vi adskiller os særligt fra andre afdelinger ved, at vi arbejder med familieudredning. Derfor er detektivarbejde ift. at søge oplysninger på familiemedlemmer, opstarte stamtræ i vores stamtræssystem PASS samt hente og videregive oplysninger til andre genetiske afdelinger en vigtig opgave.
Vi tilbyder
  • En god og grundig oplæring
  • Et spændende og varieret job med indflydelse på egne ansvarsområder
  • Et tæt samarbejde i sekretariatet, hvor vi hjælper hinanden
  • En arbejdsplads med et godt og værdsat tværfagligt samarbejde
  • Fleksibilitet og mulighed for hjemmearbejde efter aftale
Vi ønsker os, at du
  • Er uddannet lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator
  • Kan arbejde selvstændigt, er god til at tilrettelægge, strukturere og prioritere dine arbejdsopgaver
  • Er mødestabil, bidrager med en positiv energi og har en positiv indstilling til forandringer
  • Har kendskab/lyst til at blive oplært i at arbejde i vores stamtræsprogram PASS og øvrige særlige programmer
  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til sundhedsplatformen eller god flair for at lære nye systemer
Ansøgningsfrist Ansøgningsfrist søndag d. 4. januar 2026.
Samtalerne forventes at blive afholdt ultimo uge 2 eller efter aftale.

Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er på 37 timer om ugen. Du har fri i weekender og på helligdage.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Region Hovedstaden og relevant fagforening.

Stillingen ønskes besat d. 1. marts 2026 eller efter aftale.

Vil du vide mere
Er du velkommen til at kontakte sundhedsadministrativ leder Charlotte Andersen på telefon 24 42 10 28 eller per mail charlotte.andersen.21@regionh.dk.

Du kan læse mere på afdelingens hjemmeside her.

Firma Rigshospitalet Følg
Kontaktperson Charlotte Andersen
Arbejdsadresse Blegdamsvej
Postnr.: 2100
Kommune København
Telefonnr. 24421028
E-mail charlotte.andersen.21@regionh.dk
Ansøgningsfrist 04/01/2026
Valgt stilling