WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 13/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Løn- og personaleadministrative medarbejdere til ny HR- og lønafdeling i Folkekirken i Aarhus, Nordre, Søndre og Vestre provstier
ÅRHUS SØNDRE PROVSTI - Aarhus
Antal ledige jobs
701
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 13/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Løn- og personaleadministrative medarbejdere til ny HR- og lønafdeling i Folkekirken i Aarhus, Nordre, Søndre og Vestre provstier
ÅRHUS SØNDRE PROVSTI - Aarhus
Ansøgningsfrist: 20/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Erfaren nybyg- og udbudssælger hos OPARKO
Oparko A/S - Aarhus
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Epidemiolog med interesse for kvalitetsudvikling af patientbehandlingen i det samlede sundhedsvæsen (Aarhus, Odense, Aalborg eller København)
Region Midtjylland - Aarhus
Ansøgningsfrist: 10/02/2026
Ny
favourite-job-icon
Public Capacity søger konsulent til at jobmatche virksomheder og internationale kandidater
Foreningen ASE Selvstændige - Aarhus
Ansøgningsfrist: 19/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Områdeleder i Strategisk Indkøb med ansvar for kontrakter og leverandørsamarbejder
Region Midtjylland - Aarhus
Ansøgningsfrist: 25/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Introduktionsstillinger på Kræftafdelingen ved AUH
Region Midtjylland - Aarhus
Ansøgningsfrist: 06/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Sundhedsfaglig IT-specialist til MidtEPJ – gør en forskel for klinikken
Region Midtjylland - Aarhus
Ansøgningsfrist: 20/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Distriktschef til Pleje og Rehabilitering, Distrikt Midt
Aarhus Kommune - Aarhus
Ansøgningsfrist: 16/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Kursusfabrikken søger underviser i AI, ChatGPT og Copilot
KURSUSFABRIKKEN ApS - Aarhus
Ansøgningsfrist: 15/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Symaskinemekaniker til butik på Strøget i Aarhus
ARNE GULDAGER & SØNNER APS - Aarhus
Ansøgningsfrist: 15/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Underviser til personvognsmekanikeruddannelsen
AARHUS TECH - Aarhus
Ansøgningsfrist: 28/02/2026
favourite-job-icon
Alsidig medarbejder til smedeværksted/specialmaskiner
ZACHO Products A/S - Skanderborg

Løn- og personaleadministrative medarbejdere til ny HR- og lønafdeling i Folkekirken i Aarhus, Nordre, Søndre og Vestre provstier

Vil du være med til at udvikle vores nye HR- og lønafdeling i Folkekirken i Aarhus!

Har du erfaring med personaleadministration eller lønbehandling? Har du flair for formidling af overenskomster, love og regler så det er til at forstå? Og leder du efter et job med godt kollegaskab og med høj grad af selvstændighed? Så skal du blive hængende og læse videre, for vi har et spændende job der passer lige til dig!

Vi har to nye stillinger, én på 33 timer ugentligt og én på 15 timer ugentligt.

Stillingen på 15 ugentligt kan tilbydes på fleksjobvilkår.

HR-lønafdelingen i Folkekirken i Aarhus, Nordre, Søndre og Vestre provstier er under udvikling med flere sogne, og som noget helt nyt, lønadministration for menighedsrådene i Søndre og Vestre provstier.

Tiltrædelse snarest muligt.

Om os

HR-og lønafdeling er organisatorisk placeret under provstiudvalgene og ledet af en bestyrelse. Vi bliver et team på 4 HR- og lønmedarbejdere. Du bliver ansat med reference til HR-chefen.

Vores fornemmeste opgave er at understøtte menighedsrådene i deres rolle som arbejdsgivere. Vores formål er at give menighedsrådene de bedst mulige forudsætninger for at varetage deres arbejdsgiveransvar og løse deres opgaver på en kompetent og effektiv måde. Vi er menighedsrådenes videns-, kompetence- og servicecenter, og arbejder for at skabe stabilitet, støtte og tryghed omkring menighedsrådenes arbejdsgiverfunktion – og vi sikrer, at medarbejderne får den rette løn til tiden.

Vi lægger vægt på ordentlighed, samarbejde og faglighed, og møder menighedsrådene med tålmodighed, imødekommenhed og hjælpsomhed.

Vi værdsætter et stærkt kollegaskab, hvor vi hjælper hinanden og løfter i fællesskab. Vores omgangstone er afslappet og humoristisk – og der er altid plads til et godt grin.

Vi har fine kontorfaciliteter i Holme Sognegård, beliggende på Hjulbjergvej 175 i Højbjerg.

Om stillingen

Som løn- og personaleadministrativ medarbejder hos os bliver dine primære opgaver at vejlede menighedsrådene i personaleforhold - lige fra overenskomstregler til lønspørgsmål. Du udarbejder ansættelsesbeviser og lønforhandlingsoplæg og varetager lønadministration og refusioner ved sygefravær og barsel mv. Du får en bred kontaktflade med både menighedsråd og medarbejdere. Der er ikke noget ”plejer” her og vi skal sammen udvikle best practice for samarbejdet med menighedsrådene om indberetning af lønmateriale samt udvikle nye smarte måder at løse opgaverne på. Der vil forekomme aftenmøder med de personaleansvarlige i menighedsrådene.

Arbejdstiden er fleksibel og der er mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag.

Dine primære opgaver vil være:

  • Lønbehandling
  • Vejledning på forespørgsler indenfor personaleområdet; overenskomster, løn, ferie, barsel mv.
  • Udarbejdelse og opdatering af ansættelsesbeviser, jobbeskrivelser og stillingsnormeringer
  • Koordinering og opfølgning lønforhandlinger
  • Generel administrativ understøttelse af menighedsrådenes personaleadministrative opgaver
  • Administrative opgaver i forbindelse med overenskomster og mange andre sjove opgaver

 

Om dig

Vi forestiller os, at du:

  • Har en relevant faglig baggrund og væsentlig erfaring med enten lønbehandling eller personaleadministration
  • Kan arbejde selvstændigt, ansvarsfuldt og er detaljeorienteret
  • Kan formidle love og regler på en letforståelig måde
  • Trives med en kombination af faste driftsopgaver og alle mulige tænkelige personalemæssige opgaver
  • Kan melde ind på vores værdier
  • Har en venlig og hjælpsom tilgang, så man kan høre, at du smiler i telefonen

Vi tilbyder

  • Et afvekslende job med høj grad af selvstændighed
  • Et godt kollegaskab og en bred kontaktflade i en værdibasseret organisation
  • En arbejdsplads med højt til loftet og en uformel og humoristisk omgangstone
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Faglig udvikling
  • Et godt arbejdsmiljø med afsæt i folkekirkens værdier

 

Ansættelsesforhold

Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem HK/Stat og Finansministeriet, indplacering i løngruppe 3, sats II (svarende til 383.031 kr. årligt på fuldtid). Løn udbetales forholdsmæssigt efter arbejdstidsbrøk. Der er mulighed for forhandling af tillæg og der ydes 16 % i pensionsbidrag. Ansættelsen er med 3 måneders prøvetid.

Det videre forløb

Vi planlægger at afholde to samtalerunder. Den første runde finder sted den 20. januar 2026 fra kl. 10.00, mens den anden runde vil blive afholdt den 28. januar 2026 fra kl. 10.00. Der vil være en type-test mellem de 2 samtaler.

Interesseret?

Så send din ansøgning med relevante bilag (som en samlet pdf-fil) via dette link på Jobindex: https://www.jobindex.dk/c?t=h1622257&ctx=w

Ansøgningsfrist den 13. januar 2026.

 

Der indhentes referencer inden ansættelse.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte HR-chef Pernille Weldingh på tlf. 60 24 74 00 eller mail pfw@km.dk.

Vi er spændte på at høre fra dig!

Firma ÅRHUS SØNDRE PROVSTI Følg
Kontaktperson Pernille Weldingh
Arbejdsadresse Hjulbjergvej
Postnr.: 8270
Kommune Aarhus
Telefonnr. 60247400
E-mail pfw@km.dk
Ansøgningsfrist 13/01/2026
Valgt stilling