WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 05/01/2026
favourite-job-icon
Medarbejder til Kontrolgruppen
Fredericia Kommune - Fredericia
Antal ledige jobs
104
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 05/01/2026
favourite-job-icon
Medarbejder til Kontrolgruppen
Fredericia Kommune - Fredericia
Ansøgningsfrist: 14/12/2025
Ny
favourite-job-icon
Reservedelsekspedient i Fredericia
VIKARRINGEN ApS - Fredericia
Ansøgningsfrist: 10/01/2026
favourite-job-icon
Tilkaldevikar til Erritsø Fællesskole, afd. Bygaden
Fredericia Kommune - Fredericia
Ansøgningsfrist: 31/12/2025
favourite-job-icon
Konsultationssygeplejerske søges
I/S Lægerne ved Volden - Fredericia
Ansøgningsfrist: 09/01/2026
favourite-job-icon
Assistent til Borgerservicecentret
Fredericia Kommune - Fredericia
Ansøgningsfrist: 19/12/2025
favourite-job-icon
Freelancere og timelønnere til butiksmontage og vareopsætning mm.
RETAIL SUPPORT DENMARK ApS - Fredericia
Ansøgningsfrist: 01/02/2026
favourite-job-icon
Speditør - Export Sverige
LEMAN A/S - Fredericia
Ansøgningsfrist: 30/12/2025
favourite-job-icon
Møbelsælger til XL Møbler Fredericia
XL Møbler Fredericia ApS - Fredericia
Ansøgningsfrist: 30/12/2025
favourite-job-icon
Kundeservicemedarbejder til XL Møbler – Skab femstjernede oplevelser for vores kunder
XL Møbler Fredericia ApS - Fredericia
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Informationssikkerhedskonsulent i Fredericia Kommune
Fredericia Kommune - Fredericia
Ansøgningsfrist: 30/12/2025
favourite-job-icon
Chauffør & Lagerkoordinator hos XL Møbler – Fredericia
XL Møbler Fredericia ApS - Fredericia

Medarbejder til Kontrolgruppen

Har du lyst og mod på at forebygge, forhindre og afdække socialt bedrageri, så kommunens borgere kun modtager de ydelser, de retmæssigt har krav på?

Så kan du meget vel være den person, Fredericia Kommunes Kontrolgruppe gerne vil ansætte i en fast fuldtidsstilling fra den 1. februar 2026.

Om Kontrolgruppen og opgaverne
Kontrolgruppen er en del af Borgerservicecentret i Fredericia Kommune, bestående af 23 medarbejdere, hvoraf Kontrolgruppen består af 2 ansatte.

Hos os får du en meget alsidig hverdag, med tæt samarbejde internt i organisationen såvel som med eksterne aktører i form af Skattestyrelsen, Udbetaling Danmark og Politiet. Alt sammen for at begrænse socialt bedrageri.

Din hverdag vil bestå af dybdegående sagsbehandling på kontrolområdet, der kan være kompleks. Du vil træffe afgørelser i bopælssager vedrørende fiktive adresser, jf. CPR-loven. Det er derfor vigtigt, at du kan forholde dig til lovstof, især Aktivloven, CPR-loven, Sygedagpengeloven, Retssikkerhedsloven og Forvaltningsloven.

Dine primære arbejdsopgaver

  • Kontrol af sociale ydelser med henblik på stop af udbetaling og evt. tilbagebetaling
  • Undersøge og sagsbehandle anmeldelser fra borgere, myndigheder og interne samarbejdspartnere
  • Undersøge og sagsbehandle om borgere er korrekt bopælsregistreret
  • Behandle registersamkøring fra Den Fælles Dataenhed
  • Afholde borgersamtaler med professionel medmenneskelighed selvom de kan være konfliktfyldte
  • Skrive partshøringer, træffe afgørelser og behandle klagesager 
  • Udarbejde politianmeldelser og vidne i retssager
  • Foretage uanmeldte virksomhedsbesøg.

Vi glæder os til at høre fra dig, som

  • har relevant baggrund, gerne med erfaring fra kontrol- eller folkeregisterområdet 
  • arbejder ansvarsfuldt, selvstændigt og struktureret med kompleks lovgivning
  • har en nysgerrig tilgang til kontrolarbejdet 
  • er dygtig kommunikator i både skrift og tale
  • har systemforståelse og kan navigere sikkert rundt i flere fagsystemer
  • kan gennemskue regnskaber og lønoplysninger
  • er fleksibel og har gode samarbejdsevner.

Vi tilbyder dig
Et spændende og udfordrende job med mulighed for stor grad af frihed under ansvar. Vi har flextid samt mulighed for hjemmearbejde i et vist omfang. 

Som medarbejder i Borgerservicecentret bliver du en del af spændende arbejdsfællesskaber, hvor fagligheden er i højsædet. Vi har en eksperimenterende tilgang i opgaveløsningen, og du har rig mulighed for udvikling af både faglige og personlige kompetencer. 

Du bliver en del af et stærkt kollegialt fællesskab med en nærværende ledelse og en arbejdsplads, der er kendetegnet ved en uformel omgangstone og humor.

Vil du vide mere
Du er meget velkommen til at kontakte Anja Morsing, 7210 7767 eller afdelingsleder for Borgerservicecentret Alma Mujnovic, 6192 0603.

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. 

Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer og bedt om en straffeattest.  
Ansættelsen er betinget af, at der kan indhentes en tilfredsstillende straffeattest uden anmærkninger af betydning for varetagelse af jobbet. 

Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads. 

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Tiltrædelse den 1. marts 2026 eller snarest muligt.

Ansættelsessamtale
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 12. januar 2026.

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome/Edge 
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online.  
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk 

Ansøgningsfrist
5. januar 2026 kl. 12.00.

Firma Fredericia Kommune Følg
Kontaktperson Lisbeth Kock Hansen
Kommune Fredericia
Telefonnr. +4572106875
Ansøgningsfrist 05/01/2026
Valgt stilling