Vil du være med til at sikre, at Banedanmarks anlægsprojekter kommer i mål til tiden, og vil du deltage fra de første idéer til det færdige projekt? I denne stilling er du med til at forme fremtidens jernbane. Som vores nye teamleder for miljøområdet, har du mulighed for at kombinere faglig tyngde, udvikling og ledelse i en politisk styret organisation med stor samfundsmæssig betydning.
Du bliver en del af en stor og velfungerende arbejdsplads, der udvikler Danmarks fremtidige infrastruktur. Banen løber gennem naturområder, habitater, skove, forurenede områder, kulturarvsområder og meget, meget mere, som vi har ansvaret for at passe på, når vi gennemfører vores projekter i og omkring sporet.
Kvalitet, fremdrift og koordinering Som teamleder får du ansvaret for et stærkt team på 12 engagerede miljøspecialister. Teamet sidder i København og Fredericia. Sammen spiller I en central rolle i Banedanmarks projekter; I sikrer, at miljøhensyn tænkes ind fra start, og at nødvendige tilladelser og myndighedsprocesser håndteres effektivt og rettidigt.
Du skal både være faglig sparringspartner og motiverende leder for dine medarbejdere, og du får indflydelse på teamets faglige udvikling, trivsel og samarbejde på tværs af organisationen.
Som leder skal du bidrage til at skabe en kultur, hvor balance mellem arbejde og privatliv prioriteres, og hvor forskelligheder respekteres, og den enkeltes potentiale udnyttes bedst muligt. Vi har fokus på at fremme medarbejdernes motivation og trivsel.
Ledergruppen i sektionen
Arealer & Miljø består af en sektionschef og tre teamledere.
”Som sektionschef er det vigtigt for mig, at du som teamleder aldrig står alene med det svære. Når en opgave er udfordrende, kan du trygt vende den med mig. Jeg bakker dig op, og jeg har fokus på at være synlig, tilgængelig og bevidst om min rolle både opadtil og nedadtil. Du får plads til at drive ledelse, og jeg støtter dig, når det er nødvendigt.” - Anne Birgtte Hansen. Dine væsentligste opgaver bliver at:
- Sætte retning og skabe rammer for et velfungerende og motiveret team
- Sikre kvalitet, fremdrift og koordinering i miljøarbejdet på tværs af projekter
- Understøtte medarbejdernes faglige udvikling og trivsel
- Bidrage til løbende forbedringer af processer, systemer og paradigmer
- Deltage aktivt i ledergrupper og samarbejde på tværs af forretningsområdet Planlægning.
Hvem er du? Vi forestiller os, at du:
- Har en akademisk uddannelse, f.eks. inden for miljø, natur, planlægning eller lignende
- Har erfaring fra en politisk styret organisation og kendskab til miljø- og natur-lovgivning
- Er analytisk, struktureret og har blik for både detalje og helhed
- Motiveres af at skabe udvikling gennem andre – og af at få ting til at ske
- Har en anerkendende og nærværende ledelsesstil, hvor samarbejde, dialog og resultater går hånd i hånd.
Din nye arbejdsplads I sektionen er vi omkring 45 kolleger med forskellige fagligheder – fra jura til miljø, natur, arealerhvervelse og GIS. Fælles for os er, at vi brænder for at skabe løsninger, der tager hensyn til både jernbanen og omgivelserne. Kulturen er præget af faglighed, samarbejde og uformel omgangstone. Du vil blive taget godt imod og får støtte fra både kolleger og ledelse.
Vi har et solidt fagligt miljø, hvor vi møder opgaverne og hinanden med godt humør. Herudover arbejder vi systematisk og målrettet med diversitet, inklusion og ledelse, så Banedanmark har plads til alle, der kan og vil være med til at sikre en attraktiv jernbane.
For at sikre den konstante udvikling af ledelseskompetencerne i Banedanmark gennemfører vi løbende udviklingsforløb, hvor du vil møde ledere fra andre områder. Der er her mulighed for at netværke, erfaringsudveksle og sikre et godt fællesskab omkring god ledelsespraksis.
Banedanmark er desuden en moderne arbejdsplads med gode rammer for et arbejdsliv i balance. Vi kan bl.a. tilbyde fitnessrum, kantine og sundhedsordning.
Du kan blive tilknyttet vores kontor i Fredericia og København og må forvente noget rejseaktivitet, da dit kommende team sidder begge steder.
Begge kontorer er tæt på offentlig transport, og der er også gode muligheder for at parkere bil og cykel i tørvejr.
Løn og ansættelsesvilkår Som akademiker ansættes du som chefkonsulent med personaleansvar efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC.
For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT, Danmark. Stillingen er placeret i løngruppe 4.
For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.
Ansøgning og kontakt Lyder det som noget for dig? Så send din ansøgning og dit CV hurtigst muligt – vi holder samtaler løbende.
For at søge stillingen klikker du på ”søg stillingen” og følger instruktionerne.
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte:
- Anne Birgitte Hansen, sektionschef (tlf.: 53589817)
- Birgitte Tøttrup, teamleder i VVM & Jura (tlf.: 41879936)
- Bo Mørkbak, teamleder i Arealer & Miljø (tlf.: 29770433)
Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.