Vil du være med til at understøtte engagerede sundhedsfaglige forskere og sikre, at alt går op i en højere enhed? Er du initiativrig, trives med en bred vifte af opgaver og er god til at koordinere og kommunikere?
Så er du måske vores nye sekretær i Forskningsenheden, Center for Kræft og Organsygdomme, Rigshospitalet.
Om os Vi en bredt orienteret forskningsenhed der huser mange engagerede forskere på tværs af afdelinger og specialer. Fællesnævneren er, at alle udfører sundhedsfaglig forskning af høj kvalitet. Vi har en mission om at drive forskning, undervise og uddanne akademiske medarbejdere på højt niveau. Vores stab inkluderer bl.a. indenfor de sygeplejefaglige felt forskningsaktive sygeplejersker, sygeplejespecialister, bachelorstuderede, kandidatstuderende, ph.d.-studerende, postdocs, seniorforskere og professorer, samt inviterede internationale forskere.
Arbejdsopgaver Som forskningssekretær i forskningsenheden vil du indgå i enhedens administrative funktion, der støtter forskellige forskningsrelaterede aktiviteter. Du vil være medansvarlig for den daglige drift i tæt samarbejde med enhedens sygeplejefaglige forskningsledere.
Dine ansvarsområder inkluderer- Planlægning og koordinering af mødeaktiviteter og forskningsarrangementer
- Praktisk forefaldende arbejde såsom at bestille varer, opfyldning og oprydning
- Støtte til enhedens sygeplejefaglige forskningsledere i deres forskningsaktiviteter
- Praktisk assistance til forskningsaktive medarbejdere
- Koordination af kongresaktiviteter og rejser
- Registrering og indberetning af forskningsproduktion
- Ansvarlig for intern og ekstern synliggørelse af forskningsaktiviteter, herunder nyhedsbreve, kalender, og vedligeholdelse af hjemmeside
- Udvikling af enhedens profil på Rigshospitalets hjemmeside og LinkedIn
- Administrativ projektstyring, herunder oprettelse af forskningskonti, og økonomisk afrapportering
- Bidrage til den gode stemning med godt humør og gode samarbejdsevner
Kvalifikationer og kompetencer- Relevant sekretæruddannelse eller tilsvarende
- Evne til at arbejde selvstændigt, initiativrig, løsningsorientering og evne til at følge opgaver til dørs
- Imødekommende og god til at samarbejde med nationale og internationale samarbejdspartnere i et forskningsmiljø
- Evne til at arbejde struktureret og håndtere flere opgaver samtidigt
- Stærke kommunikationsevner både skriftligt og mundtlig på både dansk og engelsk
- Gode IT-kompetencer
Vi tilbyder- En dynamisk og inkluderende arbejdskultur
- Samarbejde med dedikerede forskere og akademikere
Ansættelsesvilkår Stillingen er på 24 timer ugentligt, fordelt over fire dage.
Stillingen er til besættelse den 1. marts 2026.
Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomst mellem Regionernes Løn- og Takstnævn og HK-Kommunal for kontor- og IT-personale, m.fl.
Ansøgningsprocedure Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Mary Jarden på tlf: 60816935 / mail:
mary.jarden@regionh.dk eller Anja Geisler på tlf: 23318446 / mail:
anja.edith.geisler@regionh.dk.
Ansøgningsfristen er d. 4. januar 2026 kl. 24.
Vi forventer at afholde samtaler d. 20. januar 2026.
Send din ansøgning, CV samt uddannelsesbeviser online via linket her på siden.
Du kan læse mere om forskningsenheden og afdelingen på:
www.rigshospitalet.dk