WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 07/01/2026
favourite-job-icon
Souschef til Økonomi og Koncernstyring i ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab
Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab - København
Antal ledige jobs
1.288
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 07/01/2026
favourite-job-icon
Souschef til Økonomi og Koncernstyring i ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab
Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab - København
Ansøgningsfrist: 07/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Sektionsleder til Projektledelse i Sundhedsdatastyrelsen
Sundhedsdatastyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 07/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Sektionsleder til sektion for it-arkitektur
Sundhedsdatastyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 06/02/2026
favourite-job-icon
Partner / COO til Soundmade (datterselskab til XIIA)
XIIA ApS - København
Ansøgningsfrist: 06/02/2026
favourite-job-icon
CFO / Financial Controller til XIIA - Tech Venture Builder
XIIA ApS - København
Ansøgningsfrist: 05/01/2026
favourite-job-icon
Sæt dit aftryk på en unik portefølje af ejendomme i Danmarks Fængsler
DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGEN - København
Ansøgningsfrist: 08/01/2026
favourite-job-icon
kursusleder til kommunikationsområdet i CAMES
HR og Uddannelse - København
Ansøgningsfrist: 09/01/2026
favourite-job-icon
Lærer til Kildevældsskolen – er du en dygtig matematik- og HDS-lærer, der er åben for tæt, fagligt samarbejde?
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 14/01/2026
favourite-job-icon
Studentermedhjælp til Forskningsadministrationen på Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering
Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering - København
Ansøgningsfrist: 15/01/2026
favourite-job-icon
Børne- og Ungdomsforvaltningen i Område Valby-Vesterbro-Kgs. Enghave søger en støttepædagog
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 29/12/2025
favourite-job-icon
Specialfritidsinstitutionen ved Strandparkskolen søger to pædagoger
Københavns Kommune - København

Souschef til Økonomi og Koncernstyring i ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab

Vil du være med til at understøtte arbejdet med at styrke samfundssikkerheden og beredskabet i Danmark? Og har du erfaring med styring, budget og finanslovsarbejde i offentlige organisationer samt mod på fagligt ledelsesansvar? Så har vi en spændende stilling til dig som souschef til vores kontor for Økonomi og koncernstyring.

Om Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab
Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab har i et tæt samarbejde med de ansvarlige sektorer ansvaret for at forebygge, modstå og håndtere større ulykker, kriser, katastrofer og andre hændelser, der udfordrer samfundets grundlæggende funktioner – uanset om det er cyberangreb, sabotage, spionage eller ekstreme vejrhændelser, som rammer. Ambitionen er at samtænke beredskab, krisestyring og robustgørelse på tværs af sektorer, så vores samfund står stærkere – både til hverdag og under kriser. Ministeriet består af departementet og to faglige styrelser: Styrelsen for Samfundssikkerhed og Beredskabsstyrelsen. Din rolle og dine opgaver Vi tilbyder et udfordrende og selvstændigt job i et spændende og dynamisk miljø tæt på den politiske beslutningsproces. Kontoret for Økonomi og koncernstyring har et bredt ansvar for ministeriets økonomi- og styringsopgaver. Vi beskæftiger os bl.a. med budget- og finanslovsarbejdet, herunder koordinering, styring og analyser af ministeriets samlede bevillinger og budgetter og udarbejdelsen af beslutningsoplæg i sager med økonomiske konsekvenser.

Dertil har kontoret ansvar for den overordnede styring og opbygning af koncernen, herunder mål- og resultatstyring, risikostyring, revisionskoordinering, udførelsen af det departementale tilsyn rettet mod styrelserne samt analyser ifm. opbygning af koncernfælles funktioner. Endelig har kontoret ansvaret for driftsøkonomi og regnskab i departementet.

Som souschef vil du i samarbejde med kontorchefen skulle fordele, tilrettelægge og lede den konkrete opgaveløsning på tværs af kontorets ansvarsområder. Du skal være i stand til selv at kunne løse komplekse sager, ligesom du skal kunne bistå de øvrige medarbejdere i vurderingen af, hvordan en given sag skal håndteres. Alt efter erfaring og kompetencer vil du få egne sager og ansvarsområder, hvor du kan prøve dine faglige- og ledelsesmæssige kompetencer af, ligesom du vil få indgående sparring og mulighed for at udvikle dig som leder.

Om dig
Vi forventer, at du har en relevant videregående akademisk uddannelse, f.eks. cand.scient.pol., cand.polit., cand.oecon., cand.jur. eller cand.merc.

Du forventes at have minimum 5 års erfaring med budget- og finanslovsarbejde samt styring i offentlig kontekst.

Erfaring med faglige ledelsesopgaver er ikke et krav, men vi forventer, at du har lyst til og motiveres af at bidrage med retningen for opgaveløsningen og brænder for andres udvikling gennem feedback og sparring.

Vi lægger endvidere vægt på, at du:

  • besidder faglige og analytiske kompetencer, samt vilje og evne til at sætte dig ind i komplicerede problemstillinger.
  • er en stærk formidler, der kan formidle komplekse problemstillinger og løsninger præcist, både i tale og på skrift, ligesom du forstår at variere din kommunikation afhængigt af modtageren.
  • selvstændigt kan drive løsningen af centrale opgaver i kontoret, både alene og i samarbejde med én eller flere medarbejdere.
  • ikke er bange for at være kreativ og tænke i nye baner for at finde løsninger.
  • har blik for, hvornår en sag har brug for en ekstra hånd for at sikre fremdrift, og forstår at vurdere behovet for, og i relevant omfang, at sikre tæt koordinering med departementets øvrige kontorer.
  • motiveres af at bidrage til kontorets trivsel og sammenhold.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem staten og Akademikerne (AC-overenskomsten) og indplacering vil ske som special- eller chefkonsulent. Stillingen er på fuld tid.

Forventet tiltrædelse er 1. marts 2026 eller snarest muligt.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes.

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab med tilhørende institutioner.

Tjenestestedet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab, departementet, Slotsholmsgade 12, 1218 København K.

Vil du vide mere
Har du lyst til at vide mere om stillingen, herunder til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jonas Sørensen på telefonnr. 21 75 16 02

Din ansøgning

Send din ansøgning, CV og eksamensbevis senest den 7. januar 2026. Du søger stillingen ved at klikke på ”Søg stillingen” i opslaget og udfylde ansøgningsformularen.

Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 3 og anden samtalerunde afholdes i uge 4.

Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab opfordrer alle interesserede uanset race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, kønsidentitet, kønsudtryk eller kønskarakteristika, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse til at søge.

Firma Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab Følg
Kontaktperson Jonas Sørensen
Arbejdsadresse Slotsholmgade
Postnr.: 1216
Kommune København
Telefonnr. 21 75 16 02
E-mail jos@mssb.dk
Ansøgningsfrist 07/01/2026
Valgt stilling