WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 05/01/2026
favourite-job-icon
Fuldmægtig til økonomiopgaver
Arbejdstilsynet - København
Antal ledige jobs
1.277
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 05/01/2026
favourite-job-icon
Fuldmægtig til økonomiopgaver
Arbejdstilsynet - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Serviceblæksprutte søges til Facility Management-funktion
Styrelsen for Samfundssikkerhed, Østerbro - København
Ansøgningsfrist: 08/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Metodestærk økonom med formidlingsevner til DST Analyse
DANMARKS STATISTIK - København
Ansøgningsfrist: 12/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Jurister til rådgivning af ministeren og departementet
Uddannelses- og Forsknings- ministeriet - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Serviceminded administrativ medarbejder til nyetableret institut på Københavns Professionshøjskole
Københavns Professionshøjskole - København
Ansøgningsfrist: 04/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Analytiker til internt dataanalysekontor
Erhvervsstyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Struktureret og engageret leder til Økonomi- og Driftsstabens Ledelseselement
Svanemøllens Kaserne - København
Ansøgningsfrist: 12/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Nyoprettet lederstilling med ansvar for kvalitet, uddannelse, sygepleje og terapeutgruppen samt mindre afdeling på Københavns største plejecenter, Fælledgården 
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Sagsbehandler til miljøvurdering af projekter i Teknik- og Miljøforvaltningen (barselsvikariat)
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 08/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Samarbejdsorienteret leder af Teknisk Service i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 14/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Økonom til nationalregnskab og modeldatabank
DANMARKS STATISTIK - København

Fuldmægtig til økonomiopgaver

Trives du med at være tæt på de centrale beslutninger med betydning for Arbejdstilsynets økonomi, og vil du være med til at betjene direktionen i de forandringer, vi som organisation står overfor? Kan du bevare overblikket, også når du arbejder med større datasæt? Har du et højt fagligt niveau og stærke samarbejdsevner? Så kunne et job i kontoret for Økonomi og Styring være noget for dig. Vi har altid spændende opgaver og lægger vægt på udvikling i vores opgaveløsning og for dig som medarbejder.

Vær med til at sikre mest muligt arbejdsmiljø for pengene I kontoret for Økonomi og Styring har vi et kontinuerligt fokus på, hvordan vi får mest muligt arbejdsmiljø for pengene. Du bliver en del af et hold, der sætter en ære i at holde styr på pengene og sikre, at de bruges korrekt. Vi ønsker en stærk økonomifunktion og skal sikre vores direktion det bedst mulige beslutningsgrundlag. Derfor er det vigtigt, at du har en sikker hånd på driften, samtidig med du har blik for udviklingsmuligheder og nye løsninger.

Vi har en uformel omgangstone og let til grin. Du bliver en del af et kontor, hvor vi hjælper hinanden og sparrer på tværs. Du vil derfor opleve at blive taget godt imod, og at der altid er kollegaer parat til at sætte dig godt i gang. Det samme forventer vi naturligvis af dig.

Din primære opgave vil være økonomistyring. Det kan spænde bredt og omfatte analyser, regnskabsopgaver og opgaver, hvor du skal sikre samarbejde på tværs af organisationen. Du vil skulle holde overblikket og samtidig gå i dybden, fx så du kan sikre et solidt, databaseret beslutningsgrundlag for analyser, budgetter og et korrekt regnskab.

Dine kommende opgaver er bl.a.:

  • Medvirke til økonomistyringen, herunder bidrage til grundbudget og udgiftsopfølgninger.
  • Regnskabsopgaver, som fx afstemning mv.
  • Medvirke til og drive interne analyser og budgetgennemgange.
Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du er uddannet cand.polit, cand.oecon, cand.merc, cand.scient.pol eller har en anden relevant kandidatuddannelse. Vi ser gerne, at du har et solidt kendskab til økonomiadministrative systemer og erfaring inden for økonomiopfølgning, gerne fra staten. Erfaring med de fællesstatslige systemer Navision Stat, SDI (Statens Digitale Indkøb), RejsUd, SBS (Statens Budgetsystem), SBRL (Statens Bevillings- og Regnskabsløsning) eller Statens BI (ØSLDV) vil derfor også være en fordel, men det er ikke et krav. Du skal have lyst til at dykke ned i de økonomiadministrative systemer. Både for at løse konkrete opgaver, men også for at finde relevante sammenhænge og oplysninger, der kan gøre os klogere på fx effektiviseringsmuligheder.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • har et højt fagligt niveau, en stærk analytisk sans, arbejder struktureret og har sans for detaljen
  • har gode kompetencer inden for Excel og er god til at se sammenhænge i data
  • formidler budskaber på en let tilgængelig måde både i fx notater, Power Point-præsentationer og på møder
  • er opsøgende, imødekommende, har gode samarbejdsevner og et højt engagement.
Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. marts 2026.

Du bliver ansat som fuldmægtig på overenskomsten for akademikere i staten.

Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Winnie Poder Bjerregaard på tlf.nr. 72208581.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Jóna Thomsen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5272.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest mandag den 5. januar 2026.

Vi forventer at holde samtaler i uge 3.

Firma Arbejdstilsynet Følg
Kontaktperson Winnie Poder Bjerregaard
Arbejdsadresse Landskronagade
Postnr.: 2100
Kommune København
Telefonnr. 72208581
E-mail sa@bm.dk
Ansøgningsfrist 05/01/2026
Valgt stilling