WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 18/01/2026
favourite-job-icon
Informationsmedarbejder til Informationscenteret
Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge - København
Antal ledige jobs
7
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 18/01/2026
favourite-job-icon
Informationsmedarbejder til Informationscenteret
Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge - København
Ansøgningsfrist: 18/01/2026
favourite-job-icon
Koordinerende samarbejdsmedarbejder til Din Sociale Indgang – Valby, Vesterbro og Kongens Enghave
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 12/01/2026
favourite-job-icon
Vagtplanlægger til Center for Rehabilitering og Akutpleje – Valby
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
favourite-job-icon
Administrativ medarbejder med IT-flair og rygsækken fuld af KAS til Den Sociale Hjemmepleje Nor
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 05/01/2026
favourite-job-icon
Nye kolleger til Service- og sikkerhedsfunktionen i Københavns Byret - er det dig?
Københavns Byret - København
Ansøgningsfrist: 22/12/2025
almost-expired-job-icon favourite-job-icon
Folketingets Internationale Sekretariat søger en kontormedarbejder (midlertidig stilling)
Folketingets administration - København
Ansøgningsfrist: 25/12/2025
favourite-job-icon
Administrativ blæksprutte søges til driftigt ejendomskontor - Storkøbenhavn
Noe Rekruttering - København

Informationsmedarbejder til Informationscenteret

Er du serviceminded og god at tale i telefon med? Er du nysgerrig, videbegærlig og trives du med at skifte hurtigt mellem forskellige opgavetyper i en serviceorienteret rolle? Interesserer du dig for sundhed og patientsikkerhed? Så er du måske vores nye kollega i Informationscenteret i Styrelsen for Patientsikkerhed.

Om Informationscentret
I Informationscenteret, er vi fire medarbejdere der hjælper borgere, patienter, pårørende, læger og andre sundhedspersoner med at få svar på deres spørgsmål om blandt andet autorisation af sundhedspersoner, EU-sygesikring, kørekortssager, tilsyn med behandlingssteder og sundhedspersoner og meget mere. En del henvendelser besvares i Informationscenteret imens andre viderestilles til andre medarbejdere i styrelsen.

Informationscenteret er organisatorisk placeret i Økonomienheden, men har et tæt samarbejde med styrelsens andre enheder.

Din hverdag hos os
Som medarbejder i Informationscenteret er din primære opgave at besvare telefoner. Vi modtager mange opkald og det er derfor vigtigt, at du trives med at tale i telefon. Udover at besvare telefoner visiterer vi henvendelser til styrelsen, der kommer på e-mail til vores hovedpostkasse.

Du skal være med til at sikre, at borgere, patienter, pårørende, sundhedspersoner m.m. bliver guidet hurtigt og sikkert til de svar, de søger. Du skal således være god til at skabe og vedligeholde et overblik over vores styrelses forskellige opgaver og fagområder. Det er samtidig vigtigt, at du trives i et miljø med høj aktivitet og ofte flere sideløbende opgaver.
Til gengæld tilbyder vi et meningsfyldt arbejde i en styrelse, der værdsætter godt kollegaskab, god kundeservice og engagement.

Din uddannelse og erfaring

  • Du er kontoruddannet eller lignende
  • Det er en fordel, at du har kendskab til sundhedsvæsnet
  • Du har god erfaring med telefonservice eller anden udadvendt kundekontakt
  • Du formulerer dig godt på dansk– mundtligt såvel som skriftligt – og er god til engelsk
  • Du bevæger dig hjemmevant i offentlige selvbetjeningsløsninger, og du kan guide andre gennem hjemmesider
Dine personlige kvalifikationer

  • Du har et udpræget ”servicegen” og agerer altid professionelt
  • Du er nysgerrig og videbegærlig og arbejder systematisk med at indsamle ny viden
  • Du trives med at tale i telefon og kan lide at hjælpe borgere og fagfolk i mange forskellige livssituationer
  • Du er omgængelig og en teamplayer
Vi tilbyder
Et meningsfuldt arbejde i en spændende organisation med høj faglighed, mange interessenter og samfundsnyttige opgaver. Du vil indgå i et team med søde og dygtige kollegaer og få indblik i sagsområder med stor betydning for borgerne.

Du bliver omfattet af en flekstidsaftale.
Der er gratis kaffe- og frugtordning, gratis træningsfaciliteter og en svanemærket kantine. Vi har en kunstforening og en aktiv personaleforening, der arrangerer teater- og biografture, museumsbesøg mm. Vi har cykelkælder og ligger i gå-afstand fra offentlig transport. Det er muligt at tilmelde sig p-plads ordning, og der er el-ladestandere. Styrelsen har en smuk beliggenhed på Islands Brygge med udsigt over Københavns Havn.

Vi er derudover en arbejdsplads, der prioriterer samarbejdet om den grønne omstilling.

Om ansættelsen
Ansættelserne er på fuld tid (37 timer) og tiltrædelse ønskes pr. 1. april 2026.
Den fysiske adresse er Islands Brygges 67, 2300 København S.

Du bliver ansat som kontorfunktionær efter gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedrørende kontorfunktionærer.

Ansøgningsfrist er den 18. januar 2026

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til faglig koordinator Helle El Mahdi på telefon 93 51 87 20 eller sektionsleder Mathis Weidanz på telefon 44 88 92 21.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 5 2026. Du kan læse mere om os på www.stps.dk.


Firma Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge Følg
Kontaktperson Helle El Mahdi
Arbejdsadresse Islands Brygge
Postnr.: 2300
Kommune København
Telefonnr. 93 51 87 20
E-mail hmah@stps.dk
Ansøgningsfrist 18/01/2026
Valgt stilling