WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 19/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Områdeleder i Strategisk Indkøb med ansvar for kontrakter og leverandørsamarbejder
Region Midtjylland - Aarhus
Antal ledige jobs
1
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 19/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Områdeleder i Strategisk Indkøb med ansvar for kontrakter og leverandørsamarbejder
Region Midtjylland - Aarhus
Ansøgningsfrist: 18/12/2025
almost-expired-job-icon favourite-job-icon
A Priori søger hjælpere til ung mand i Hedensted området
A priori ApS - Hedensted

Områdeleder i Strategisk Indkøb med ansvar for kontrakter og leverandørsamarbejder

Har du solid erfaring med kontraktindgåelser og leverandørstyring? Og har du lyst til at lede dygtige specialister på et område, hvor du hver dag er med til at holde sundhedsvæsenet kørende, og hvor forsyningssikkerhed er i fokus? Så har vi jobbet til dig! 

Som områdeleder i sektionen Strategisk Indkøb bliver du en del af afdelingen Indkøb & Medicoteknik, som på tværs af hele Region Midtjylland indkøber varer og tjenesteydelser for 8 mia. kr. om året fordelt på 1.350 kontrakter med 400 leverandører og mere end 100.000 aftalebelagte varer. 

Dit primære ansvarsområde bliver samarbejdet med Region Midtjyllands leverandører. Du får mulighed for at sætte tydelig retning for vores samarbejder og være med til at udvikle et område med stor betydning for hele Region Midtjyllands drift og økonomi, og hvor forsyningssikkerhed er i stigende fokus. 

Du bliver en vigtig del af vores arbejde med at sikre effektive, bæredygtige og veldrevne kontrakter, der skaber værdi for både patienter, medarbejdere og Region Midtjylland som helhed. Vores kontrakter spænder vidt lige fra komplekse kliniske produkter som hjerteklapper, og volumenvarer som engangshandsker, til tjenesteydelser som bl.a. sundhedsvikarer, tolkebistand og lægevagtkørsel. 

Du vil også spille en central rolle i vores arbejde med forsyningssikkerhed, hvor du er med til at sikre, at hospitalerne altid har de rette varer på rette tid og sted – uanset udfordringer på markedet.

Bliv leder for de teams, der sikrer et godt leverandørsamarbejde
Som vores nye områdeleder får du det daglige ledelsesansvar for 16 medarbejdere fordelt i fire centrale funktioner inden for kontraktstyring og leverandørsamarbejde: 

  • Contract Management - 7 medarbejdere
  • Supplier Relationship Management (SRM) - 2 medarbejdere
  • Forhandler-teamet - 4 medarbejdere
  • Sundhedsfaglige konsulenter - 3 medarbejdere

Du bliver en del af et engageret lederteam med dygtige og inspirerende ledelseskolleger bestående af en kontorchef, en vicekontorchef og en områdeleder, som arbejder tæt sammen om at sætte fælles retning og videreudvikle området.

Vi arbejder tæt sammen med hospitaler, klinikere og leverandører for at sikre de løsninger, der fungerer i praksis. Som vores nye områdeleder får du en central rolle i dette samarbejde, hvor du skal bidrage til at sikre sammenhæng mellem strategi, drift og faglighed. 

Dine ansvarsområder – på et område med stor betydning
Som områdeleder får du ansvar for en bred og spændende vifte af opgaver, der tilsammen udgør en vigtig del af Region Midtjyllands forsynings- og indkøbsarbejde.

Dine vigtigste opgaver bliver at:

  • lede og udvikle medarbejderne på tværs af Contract Management, SRM, Forhandler-teamet og de sundhedsfaglige konsulenter
  • sikre en stabil, effektiv og fagligt stærk drift af Region Midtjyllands kontrakter
  • udvikle og styrke samarbejdet med vores leverandører – med fokus på kvalitet, forsyningssikkerhed og bæredygtighed
  • understøtte en fortsat økonomisk effektivisering på regionens forhandlede aftaler 
  • understøtte tæt samarbejde med hospitaler og klinikere
  • sikre tydelig sammenhæng mellem Region Midtjyllands strategier og det daglige arbejde i dine teams
  • skabe klare prioriteringer og koordinering i et område med mange interessenter
  • bidrage aktivt til tværgående udviklingsarbejde og ledelsesopgaver i Strategisk Indkøb

Din profil
Vi søger en områdeleder, der kombinerer faglig forståelse med stærke samarbejdsevner og lyst til ledelsesopgaven. Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har ledelseserfaring 
  • har erfaring med kontraktstyring og samarbejde med mange leverandører – gerne fra den private sektor 
  • kan balancere drift, udvikling og hensyn i en kompleks organisation
  • forstår samspillet mellem indkøb, brugernes behov og leverandørmarkedet
  • arbejder struktureret, skaber relationer og har blik for helheden

Vi søger dig, der:

  • er motiveret for at arbejde som mellemleder og for at udvikle både dine medarbejdere og opgaver
  • kommunikerer klart og respektfuldt 
  • skaber sammenhæng mellem strategiske mål og den daglige drift
  • kan skabe ro, retning og overblik – også i perioder med mange parallelt løbende opgaver
  • leder med tillid, nysgerrighed og tydelige prioriteringer

Hvad kan du forvente hos os? 
Du vil blive en del af en arbejdsplads, hvor faglighed, samarbejde og kvalitet står højt på agendaen med: 

  • et område med stor organisatorisk betydning og mulighed for at præge udviklingen
  • et tæt samarbejde med engagerede kolleger, hospitaler, klinikere og leverandører
  • solide faglige miljøer inden for indkøb, kontraktstyring, sundhedsfaglig rådgivning og leverandørudvikling
  • gode muligheder for både ledelses- og kompetenceudvikling
  • fleksibilitet og en arbejdsplads, der vægter trivsel, balance og ordentlighed højt

Og vigtigst: Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi vægter humor, trivsel og en uformel kultur højt. 

Løn- og ansættelsesvilkår
Hovedtjenestestedet er Indkøb & Medicoteknik, Regionshuset Aarhus, Olof Palmes Allé 15, 8200 Aarhus N.

Stillingen er en fast fuldtidsstilling.

Ansættelsen sker med reference til Kontorchef Birgitte Nellemann.

Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende regler om Ny Løn. 

Vi ønsker som udgangspunkt stillingen besat pr. 1. april 2026 eller snarest muligt.

Er du interesseret?
Har du spørgsmål til stillingen og lønniveau, er du velkommen til at kontakte kontorchef Birgitte Nellemann på telefon 3091 4854.

Vi afholder første samtalerunde onsdag den 28. januar 2026, og anden samtalerunde vil blive afholdt tirsdag den 3. februar 2026. Vi indkalder med kort varsel til begge samtalerunder.

Send din ansøgning senest mandag den 19. januar 2026 - vi glæder os til at modtage den. 

Ansøgninger modtages kun via vores elektroniske rekrutteringssystem.

Klik på det anførte link for at søge stillingen.

Bliv en del af en spændende afdeling 
Indkøb & Medicoteknik er en regionsdækkende enhed med ca. 200 ansatte, som har ansvaret for indkøb, logistik og medicoteknik i hele Region Midtjylland:

  • Vi står for alle regionens udbud, indkøbsaftaler og kontrakter,
  • Vi har ansvaret for varelogistikken, lige fra varen bestilles, til den leveres rette sted i regionen, hvilket også indebærer regionens fælleslager, der drives af en privat partner,
  • Vi anskaffer, drifter og vedligeholder det medicotekniske udstyr på regionens hospitaler og rådgiver hospitalerne på området.

Desuden arbejder vi for en bæredygtig udvikling af regionen. Vi indtænker regionens mål om mindre CO2-aftryk, mindre affald og mere genanvendelse i opgaveløsningen på alle vores ansvarsområder. Sammen med Center for Bæredygtige Hospitaler, der er en del af Indkøb & Medicoteknik, dækker vi næsten hele opgaven med Cirkulær Økonomi i Region Midtjylland. 

Læs mere om, hvordan det er at arbejde hos os på vores karriereside.

Eller få et indblik i vores hverdag på LinkedIn


Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Firma Region Midtjylland Følg
Kontaktperson Birgitte Nellemann
Kommune Aarhus
Telefonnr. +4530914854
Ansøgningsfrist 19/01/2026
Valgt stilling