Kompetencecenter Vest (KCV) er Hillerød Kommunes specialklasserække for normaltbegavede elever med specifikke udfordringer inden for impulsstyring og opmærksomhed (ADHD/ADD) samt kontakt og kommunikation (autismespektrumforstyrrelser).
KCV består af
8 teams med op til 73 elever, hvor
hver klasse rummer 6-8 elever. Vi har
36 engagerede medarbejdere, der hver dag arbejder for at skabe trivsel, udvikling og læring for vores elever. Vi er kendt for en
god, jovial og humoristisk stemning, hvor vi hjælper hinanden, deler viden og har plads til grin – også når hverdagen er travl. Hos os er samarbejde og faglig sparring en naturlig del af kulturen, og vi lægger vægt på, at både elever og medarbejdere oplever tryghed og fællesskab.
Indskoling og mellemtrin er placeret i Lille Lyngby, mens overbygningen holder til i Skævinge.
Vi søger to engagerede medarbejdere til vores afdeling i Lille Lyngby- En børnehaveklasseleder til børnehaveklassen
- En pædagog til børnehaveklassen og HFO
Begge stillinger kræver lyst til at arbejde med elever med særlige behov og evnen til at skabe struktur, ro og forudsigelighed i hverdagen. Du bliver en del af et tværfagligt team, hvor samarbejdet mellem lærere, pædagoger og øvrige fagpersoner er centralt for at skabe de bedst mulige rammer for elevernes trivsel og udvikling.
Samarbejdet mellem de to rollerBørnehaveklasselederen og pædagogen arbejder tæt sammen om at skabe en tryg og struktureret hverdag for eleverne i børnehaveklassen. I praksis betyder det, at I planlægger og koordinerer aktiviteter, deler viden om elevernes behov og udvikling, og sikrer en fælles pædagogisk retning.
Hvor børnehaveklasselederen har det primære ansvar for undervisningen og den faglige struktur, bidrager pædagogen med fokus på sociale kompetencer, trivsel og aktiviteter i både skole og HFO. Samarbejdet er præget af dialog, refleksion og fælles beslutninger, så eleverne oplever sammenhæng og kontinuitet i deres skoleliv.
Om stillingen som børnehaveklasselederSom børnehaveklasseleder får du en helt central rolle i elevernes første møde med skolen. Du bliver den, der skaber fundamentet for deres skoleliv og sikrer en tryg overgang fra dagtilbud til skole. Din opgave er at skabe en struktureret og forudsigelig hverdag, hvor eleverne kan udvikle både sociale og faglige kompetencer i et miljø, der tager højde for deres særlige behov.
Du vil
- Planlægge og gennemføre undervisning i børnehaveklassen med fokus på struktur, sociale kompetencer og trivsel
- Arbejde med relationsdannelse og skabe et trygt læringsmiljø, hvor eleverne oplever succes og udvikling
- Samarbejde tæt med pædagoger, lærere og forældre om elevernes udvikling og trivsel
- Bidrage til teamets pædagogiske refleksion og udvikling, herunder deltage i møder og sparring med kolleger og PPR
Vi forventer, at du- Har en relevant uddannelse – både læreruddannelse og pædagoguddannelse er relevante
- Har erfaring med elever med særlige behov (ADHD/ADD, autismespektrumforstyrrelser)
- Er tydelig, struktureret og kan skabe ro i klassen
- Har gode skriftlige kompetencer til dokumentation og forældresamarbejde
- Er nysgerrig på elevernes perspektiver og lader det afspejle sig i din praksis
Bemærk: Børnehaveklasselederen er forankret fast i børnehaveklassen, hvor der – udover dig – er yderligere
to faste pædagoger i løbet af skoleåret, samt eventuelle ekstra støtteindsatser til enkelte elever.
Om stillingen som pædagogSom pædagog bliver du en vigtig del af børnehaveklassen og vores HFO, som har åbent fra kl. 7.30 til 16.30. Din rolle er at understøtte elevernes sociale og personlige udvikling og skabe aktiviteter, der giver dem mulighed for leg, fællesskab og læring. Du skal kunne rumme forskellige reaktioner og adfærd og samtidig være med til at skabe struktur og forudsigelighed i hverdagen.
Du vil
- Understøtte elevernes sociale og personlige udvikling i tæt samarbejde med børnehaveklasselederen
- Skabe aktiviteter i HFO, der giver eleverne mulighed for leg, fællesskab og læring
- Bidrage til struktur og forudsigelighed i hverdagen
- Indgå i et tværfagligt team, hvor samarbejde og refleksion er nøgleord
- Være en aktiv medspiller i dialogen med forældre og kolleger om elevernes trivsel
Vi forventer, at du- Har pædagoguddannelse og gerne erfaring fra specialområdet
- Er psykisk robust og kan bevare overblikket i en til tider hektisk hverdag
- Kan rumme forskellige reaktioner og adfærd hos eleverne
- Har gode skriftlige kompetencer til dokumentation og dialog med forældre
- Er en teamplayer, der ser samarbejde og refleksion som vigtige forudsætninger for trivsel og udvikling
Bemærk: Pædagogstillingen er forankret i børnehaveklassen, men i KCV følger vi børnene videre op, hvilket giver mulighed for kontinuitet og relationer over tid.
Vi tilbyder- En spændende og meningsfuld arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder
- En hverdag med faglige udfordringer og variation
- Engagerede og dygtige kolleger
- Faglig sparring med kolleger, nærmeste leder og PPR
- Et miljø, hvor vi arbejder med høj faglighed og stor opmærksomhed på elevernes trivsel
- En kultur præget af humor, fællesskab og hjælpsomhed
TiltrædelseGerne 1. marts 2026 eller hurtigst muligt alt efter dine ønsker.
AnsøgningsfristOnsdag den 28. januar 2026.
Ansættelsessamtaler afholdes løbende.
Yderligere informationHar du spørgsmål eller ønsker du at aftale et besøg, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lasse Gadgaard på telefon 72 32 71 03.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Læs mere om KCV på
Kornmarkskolens hjemmesideAnsøgningen sendes elektronisk via linketHos os er det ikke kun arbejdet, der tæller, men også menneskene bag.
I fællesskab gør vi hver dag en forskel for kommunens mere end 54.000 borgere, og vi sætter pris på det helt særlige bidrag, som du kommer med. Vi er stolte af at gå nye veje og sammen finde løsninger på de udfordringer, som møder os. Hillerød Kommune er en fleksibel arbejdsplads, hvor vi tror på værdien af både forskellighed og sammenhold. Det er vigtigt, at alle føler sig anerkendt og respekteret, for hos os er arbejdsglæde en forudsætning for den gode kvalitet og tilfredse borgere.