WorkWithUs
close-button

Ansøgningsfrist: 07/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Souschef til Skatteministeriets departement
Skatteministeriet - København
Antal ledige jobs
1.078
Få flere jobtilbud
Ansøgningsfrist: 07/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Souschef til Skatteministeriets departement
Skatteministeriet - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Sikkerhedsbyggeledere til jernbanesikkerhed
Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43 - København
Ansøgningsfrist: 04/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Er du erfaren jurist og vil du arbejde med databeskyttelse og Danmarks samfundskritiske it-løsninger?
Digitaliseringsstyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Juridisk konsulent til Plan- og Landdistriktsstyrelsens Team Feriebolig & Tilsyn
Vesterbro - København
Ansøgningsfrist: 04/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Sæt dit aftryk på fremtidens jernbane – kom og stå i spidsen for vores miljøteam i København og Fredericia
Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43 - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Erfaren jurist med international profil søges til Forsvarsministeriets departement
Forsvarsministeriet, Departementet - København
Ansøgningsfrist: 22/12/2025
Ny
favourite-job-icon
Controller/ Konsulent til EK Økonomi
Erhvervsakademi København - København
Ansøgningsfrist: 08/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Ambitiøs budgetchef til Teknik- og Miljøforvaltningen
Københavns Kommune - København
Ansøgningsfrist: 11/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Jurist med EU-retlig profil søges til Forsvarsministeriets departement
Forsvarsministeriet, Departementet - København
Ansøgningsfrist: 04/01/2026
Ny
favourite-job-icon
Vil du arbejde med sikkerhed på jernbanen og har du erfaring i ledelsessystemer?
Trafikstyrelsen - København
Ansøgningsfrist: 02/02/2026
Ny
favourite-job-icon
Debitoransvarlig
MASAI CLOTHING COMPANY APS - København

Souschef til Skatteministeriets departement

Vil du være med til at sætte retning for statens største it-organisation? Har du mod på at prøve kræfter med ledelse og lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem politik og administration? Har du interesse for offentlig digitalisering og nye teknologier? Så er det måske dig vi søger i kontoret It-strategi og styring i Skatteministeriets departement.

Om jobbet
I Skatteministeriet har vi en afgørende samfundsopgave med at skabe fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. En grundsten i Skatteministeriets samfundsopgave er it-udvikling og -drift, for det danske skattevæsen er ét af de mest digitale i verden.

I kontoret It-strategi og styring har vi bl.a. ansvaret for at understøtte prioriteringen af it-porteføljen i Skatteministeriets koncern. Derudover følger vi skattevæsenets mange it-udviklingsprojekter og bidrager generelt til at sikre en god og effektiv it-styring i koncernen.

Kontoret består af omkring 10 medarbejdere og er styringsansvarlig for Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, der er statens største it-organisation. Foruden vores tætte samarbejde med Udviklings- og forenklingsstyrelsen samarbejder vi bredt i departementet såvel som med de øvrige styrelser i koncernen og andre ministerier.

Vi har brug for en ny souschef i kontoret, som sammen med kontorchefen sætter retning for kontorets opgaver, driver fremdriften i kontorets opgaver og giver faglig sparring til medarbejderne.

Souschefen vil forventeligt få ansvar for at drive følgende tre afgørende opgaver i kontoret:

  • Følge og understøtte et større igangværende arbejde med effektiviseringer og forbedringer af it-styring i Udviklings- og forenklingsstyrelsen, herunder sikre afrapportering på fremdrift i arbejdet.
  • Sikre den rette prioritering og gode processer, når ledelsen prioriterer it-budgettet i skatteforvaltningen, der samlet set udgør ca. 4,5 mia. kr.
  • Bidrage til arbejdet med forberedelserne af en ny flerårsaftale for skattevæsenet.
Derudover kan souschefen blive inddraget i opgaver vedr. anvendelse af kunstig intelligens i skatteforvaltningen, modernisering af skatteforvaltningens legacy-portefølje og opfølgning på igangværende it-projekter.

Souschefen vil få en klart defineret opgaveportefølje med gode muligheder for at drive og udvikle opgaver i samarbejde med de ansvarlige medarbejdere. Rollen indebærer ikke personaleansvar.

Om dig
Du er generalist, og du har en relevant kandidatuddannelse samt et stærkt fagligt niveau. Derudover har du:

  • erfaring fra staten, herunder solid erfaring med udarbejdelse af beslutningsoplæg til topledelsen og det politiske niveau
  • erfaring med opgaver vedr. økonomi og prioritering og god forståelse for tal og analyser af forvaltning, budget mm.
  • særdeles god procesforståelse og erfaring med at lede større opgaver fra A til B
  • gode mundtlige og skriftlige formidlingsevner og en veludviklet evne til at bringe din egen faglige vurdering i spil..
Forudgående erfaring med it-styring er en fordel, men ikke en forudsætning. Det vigtige er, at du har interesse for digitalisering i en offentlig kontekst og en solid generalist-værktøjskasse, som du kan bringe i anvendelse.

Det er heller ikke et krav, at du har erfaring fra en ledelsesrolle. Det vigtige er, at du har lyst til at prøve kræfter med ledelsesrollen, er god til at tage ansvar og kan bringe opgaver sikkert i mål i tæt samarbejde med dine kollegaer.

Som person er du løsningsorienteret og god til at samarbejde og inddrage interessenter og kollegaer. Du er nysgerrig på andre mennesker og klar til at bidrage til fællesskabet og den gode kultur i vores kontor.

Arbejd tæt på det, der tæller
I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med storbevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse vores opgaver på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.

Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest kl. 12 den 7. januar 2026.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Julie Harding Transbøl på 72 37 67 06.

Der indgår tests i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Du vil blive ansat som chefkonsulent uden personaleansvar.

Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.

Firma Skatteministeriet Følg
Kontaktperson Julie Harding
Arbejdsadresse Nicolai Eigtveds Gade
Postnr.: 1402
Kommune København
Telefonnr. 72376706
Ansøgningsfrist 07/01/2026
Valgt stilling